ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > נושאים חמים שקיפות זאת מהות- תשובות לשאלות נפוצות 
61
02/02/2020 | 

שקיפות זאת מהות- תשובות לשאלות נפוצות

כללי
למה אומגה 3 טובה?

אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית לתפקוד של הרבה מערכות בגוף, המרכזיות שבהן הן מערכת קרישת הדם, המערכת האלרגית והמערכת החיסונית. אומגה 3 בעלת תפקיד מכריע במעטפות התאים בגוף, בכללם תאי העצב במוח. לכן מחסור באומגה 3 הוא גורם סיכון למגוון תסמינים בריאותיים. מילוי המחסור התזונתי באומגה 3 יכול על פי נסיוננו לעזור במצבים של: הפרעות קשב וריכוז, ויסות חושי (וכדומה תופעות שמקורן במערכת העצבים והמוח), תסמונת טורט, OCD, טיקים, דיכאון, דיכאון הריוני, אוטיזם בטיפול מוקדם, אסטמה, אוסטאופורוזיס, אלרגיות, טרשת נפוצה התקפית, חרדה, דלקת מעיים כרונית, מיגרנה, דלקת פרקים, סכרת, מחלות לב וכלי דם וכולסטרול, תסמונת קדם וסתית PMS ופסוריאזיס. חשיבות מיוחדת אנו מוצאים עבור ספורטאים. יש בעלי כלבים המשתמשים באומגה 3 גליל עבור דלקת פרקים אצל כלבים. השפעה צפויה על כל אחד מהמקרים המפורטים לעיל ניתן למצוא בהמלצות שימוש ומחשבון מינונים.

שאלות על איכות המוצר
כיצד אתם מפקחים על איכות המוצר?

בחירת הספקים שלנו נעשתה מראש בקפידה. גיא בן צבי, המייסד והמנכ”ל, ביקר באופן אישי אצל היצרנים של השמן ושל הקפסולות וצפה מקרוב בכל תהליך הייצור ובקרת הייצור.
תהליך הייבוא והשיווק כולל: בדיקה קפדנית של תעודות האיכות ישירות אצל היצרן ובדיקות מעבדה אצלנו לאורך כל חיי המוצר. באופן מדגמי וקבוע התוצאות מאומתות מול מעבדה חיצונית. מוצר שלא עומד בדרישות האיכות לא מתקבל על ידינו ולא נמכר.
הפרמטרים המנוטרים: רמת חימצון, ניקיון מרעלים, תכולת חומר פעיל, צבע וכו’.

כל צנצנת אומגה 3 מגיעה ללקוח עם תעודת איכות ספציפת. כמו כן כל לקוח יכול לראות את תעודות האיכות של הצנצנת שקיבל באמצעות עמוד זה: שקיפות זאת אחריות.

זה חלק ממה שעושה אותנו מומחים באומגה 3 והבית הישראלי לאומגה 3.

מהי משמעות הריח של המוצר ?

לשמן הדגים שאנו משווקים יש ריח מאוד עדין של דג טרי. עבור אנשים מסוימים אף בלתי מורגש. חוסר הריח נובע מתהליך הזיקוק שנהוג אצל היצרן. מה שחשוב זה תכולת החומר הפעיל (אומגה 3 EPA+DHA) בשמן, והיא לפי המוצהר על תווית המוצר ובאנליזה. לגבי נושא הריח מומלץ לשים לב:
א. גם לג’לטין עצמו יש ריח, יש אנשים שריח זה מזכיר להם ריח של דגים. במקרה שבעת פתיחת הצנצנת מרגישים ריח של דגים מומלץ להשאיר את הצנצנת פתוחה במקרר למשך מספר ימים והריח בדר”כ מתנדף מעצמו. אם הריח נמשך כדאי לבדוק אם יש כמוסה שהתפוצצה ואז תראו שמן נוזלי בצנצנת והריח יתגבר.
ב. ריח עדין של דג טרי הוא ריח השמן (השמן, כלומר הנוזל שנמצא בתוך הקפסולה) ומעיד על טריותו. ריח חריף מעיד על חימצון השמן. במקרה שנתקלתם במוצר שיש לו ריח חריף (אצלנו זה עוד לא קרה כי המוצר נשמר במקרר, אולם יש מוצרים כאלו בשוק לצערנו) מוטב להיזהר, יתכן שמדובר בשמן מחומצן.

מה היתרון של אומגה 3 גליל?

1. האיכות! הקפדה וניטור של טריות המוצר לכל אורך חיי המדף.
2. הרכב החומר הפעיל. לא כל האומגות נוצרו שוות. אנו ממליצים בכל לשון על מוצר עם כמות EPA כפולה לעומת DHA, לכל גיל וכל מצב בריאותי. במוצר שלנו כל כמוסה מכילה 400 מ”ג EPA ו 200 מ”ג DHA.
3. אומגה 3 ממקור ימי. רק באומגה 3 ממקור ימי ניתן לקבל את חומצות השומן הפעילות בגוף EPA ו DHA אותן יכול לנצל ביעילות כל גוף, גם מי שגופו אינו ממיר אומגה 3 צמחית ביעילות.
4. התאמת השימוש ללקוח. אצלנו שירות לקוחות והמלצות שימוש המבוססים על יותר מעשור של התמחות ומחקר באומגה 3. אומגה 3 זו המומחיות שלנו.
5. סיפורי הצלחה! לקוחות מעידים על התועלת הבריאותית והנאתם מיתרונות המוצר. לסיפורים לחץ כאן

האם בנקודות המכירה שלכם המוצר נשמר גם במקרר?

כן. אנחנו מחזיקים את המוצר רק בקליניקות או חנויות המתחייבות לשמור את המוצר במקרר על פי התנאים הנדרשים.

כיצד אתם בודקים חימצון והאם תיתכן שונות בתוצאות של אותה מנת ייצור?

בנוסף על תוצאות בדיקת החימצון המתקבלות מן היצרן, אנו מבצעים בדיקת חימצון אצלנו במעבדה של אומגה 3 גליל בעת הגעת המוצר לישראל.

לאחר מכן אנו מבצעים בדיקה נוספת כל חצי שנה, עד סוף חיי המדף.

במקביל, אנו מאמתים באופן אקראי את תוצאות המעבדה שלנו אל מול מעבדה חיצונית.

שונות קלה בתוצאות תיתכן בגלל הבדלים בין הכמוסות שנבדקות או בין שיטות הבדיקה והמכשירים במעבדות השונות.

בכל מקרה, מוצר שלא עמד בתנאי הסף לשיווק, לא ישווק ללקוחותינו.

יתרה מכך, לא יתקבל מוצר שתחזיות החימצון שלו צפויות לחרוג מתנאי הסף.

הבדיקות החוזרות שאנו מבצעים מדי חצי שנה מוכיחות שוב ושוב כי תנאי האיחסון במקרר, של כמוסות אומגה 3 גליל, מבטיחים רמת חמצון נמוכה מהתקן שנקבע על ידי GOED עד סוף חיי המדף!

*GOED הינו הארגון הבינ"ל של יצרני אומגה 3. אומגה 3 גליל מתכבדת להיות המשווקת הראשונה בישראל שנמנית על חבריו, חברות אשר מחייבת אותנו לערכים ויושרה.

GOED-LOGO

GOED-LOGO

ויטמין E (טבעי E400 גליל)
מה זה ויטמין E ומה הקשר לאומגה 3?

ויטמין E הינו מסלק רדיקלים המגן על שומנים בגוף בפני חמצון. הגנה על אומגה 3 בפני חמצון מבטיחה את הגעת חומצות השומן החיוניות הללו EPA ו DHA לרקמות היעד באיברי הגוף השונים כמו מערכת העצבים, המוח ויתר תאי הגוף.

חומצות שומן מסוג אומגה 3 נוטות להתחמצן בקלות במעיים ובדם. החימצון של חומצות שומן אלו מונע את השפעתן החיובית בגוף. ויטמין E הינו מסלק הרדיקלים היעיל ביותר עבור אומגה 3.

על פי רוב לאדם בריא, צריכה מרובה של ירקות מגוונים ופירות נותנת מספיק ויטמין E ו C על מנת להגן על האומגה 3 מפני חימצון.

למי שלא צורך כמות יומית של ירקות ופירות, או למי שמסיבה בריאותית סובל מעומס מחמצן גבוה, מומלץ לתסף ויטמין E ביחד עם אומגה 3.

מה ההבדל בין ויטמין E גליל לויטמין E אחר שיש בשוק?

ויטמין E סובל מחימצון ולכן אנו שומרים אותו באותם תנאים כמו שמן דגים, כלומר בקרור.

מאותה סיבה ויטמין E בקפסולות ג`לטין יחזיק מעמד במשך זמן ארוך יותר מאשר ויטמין E בנוזל.

הויטמין E שאנו מספקים הינו תערובת טוקופרולים טבעיים המכילה די אלפא טוקופרול, שאנו מעדיפים על פני די- אל-אלפא-טוקופרול-אצטט, שהיא הנגזרת הסינתטית. הנגזרת הסינתטית קצת יותר זולה ליחידת חומר פעיל, אבל מומחים טוענים שהתערובת הטבעית טובה יותר משום שהיא מחקה את הצורה שבה מופיע ויטמין E בצמחים בטבע.

איך נדע אם יש לנו עומס מחמצן גבוה בדם וכדאי לנו לקחת ויטמין E?

אין בדיקת דם זמינה לכך, אך יש פרמטרים המעידים על חשד לכך והם לקיחת תרופות, מחלות כרוניות, תופעות נוירופסיכיאטריות כמו הפרעות קשב או טורט או במקרים שאוכלים מעט מאוד ירקות ופירות. האינדיקציה הכי ברורה לכך היא בדיעבד- הרבה אנשים מתחילים להשתמש באומגה 3 בלבד ללא ויטמין E ולאחר שהתוצאות המיוחלות לא מופיעות, מוסיפים ויטמין E ומתחילים לראות את האפקטיביות של האומגה 3.

האם יש מגבלה לכמות ויטמין E שניתן לקחת?

ויטמין E הינו מסלק רדיקלים המגן על קרומי התאים (ממברנות) מפני רדיקליים חופשיים וחמצון שומנים ומייעל פעילות של חומצות שומן חיוניות.
כאשר יש מצבי עומס מחמצן גבוה, כמו במצבי מחלה נפוצים וסטרס מתמשך, דרישתו של הגוף לויטמין E גוברת.
גבול הצריכה המרבי מוגדר לאדם בריא שאין לו מחסור. במחקרים נמצא כי רמה גבוהה של ויטמין E בדם גורמת לסילוק של ויטמין E בכבד מצד אחד והאטת הספיגה של ויטמין E במעיים, ובספרות לא מתועדים מקרים של הרעלה או תופעות לוואי של מינון יתר של ויטמין E.
בכל מקרה אומגה גליל ממליצה על תיסוף ויטמין E רק לאנשים שיש אצלם חשש לעומס מחמצן גבוה כמו מחלות דלקת כרוניות, אלרגיות ומחלות אוטואימוניות.
ניתן לראות את ההמלצות שלנו בהתאם למשקל ומצב בריאותי במחשבון המינונים.

אופן השימוש
מתי נוטלים את הכמוסות? האם אפשר את כל הכמות בבת אחת או שצריך לחלק?

זו שאלה חשובה. על מנת לייעל את השימוש באומגה כמיטב היכולת מומלץ לקרוא את ההסבר: “מתי, כמה ועם מה לקחת?

לאיזה גיל זה מתאים?

לכל גיל.

כיצד משתמשים בויטמין E?

בולעים את הכמוסה או מוצצים את השמן (ללא טעם) בדיוק כמו את האומגה 3. ויטמין E הוא מסיס בשומן ולכן מומלץ לקחת בסמיכות לאכילת מזון שומני או ביחד עם האומגה.

שמירה בקירור ותנאי שינוע
מה חשוב שנדע על השמירה בקירור? ומה תנאי השינוע?

לפני הקפסולציה השמן נשמר תחת חנקן. לאחר הקפסולציה הובלה במכולות ימיות בטמפרטורה מבוקרת ואחסון בקירור במחסן אומגה 3 גליל בארץ.

תנאי האיחסון בקירור בישראל הן המפתח המרכזי לאיכות המוצר. אומגה 3 משמן דגים נוטה לחימצון מהיר יחסית אשר פוגם בו. ככל שעובר הזמן תהליך החימצון מואץ ביחס ישיר לרמות הלחות והחום בסביבה. מאחר שמוצרי שמן דגים עומדים על המדף במשך מספר חודשים, יש לדאוג לתנאי אחסנה מתאימים כדי להגן על המוצר מפני חימצון.

אומגה גליל מקפידה על שמירה בקירור במשך חודשי האחסנה בישראל, ובכך דואגת לספק לכם אומגה 3 ברמת חימצון נמוכה ביותר.

במשך יותר מעשר שנים אנחנו מבצעים ניטור של איכות השמן לאורך שרשרת האספקה שלנו ועומדים מאחורי ההתחייבות לערכי חימצון נמוכים מהתקן.

תנאי הובלה ומשלוח:
שמן דגים של אומגה 3 גליל מסופק בקירור לבית הלקוח ברכבי הפצה מיוחדים של אומגה 3 גליל.
על הלקוח להכניס את המוצר למקרר הביתי עד סיום השימוש.

הערה: אספקה לישובים אליהם רכבי ההפצה שלנו לא מגיעים תבוצע על ידי חברת שליחויות חיצונית ללא קירור, בתיאום ואישור מוקדם של הלקוח.
אנו מאשרים עד 3 שבועות מחוץ למקרר ללא סכנת חריגה בחימצון.

מדוע הצנצנת שקופה?

מאיצי חימצון של שמנים מזוככים כגון שמן דגים הינם לחות וטמפרטורה. כדי להאט לעצור את קצב החימצון של השמן אנו דואגים לאיחסון במקרר- שם שוררים יובש וקור, והודות לכך השמן שלנו נמצא ברמת חימצון מעולה לכל אורך חיי המדף של המוצר (עד התאריך המוטבע ע”ג הצנצנת). בניגוד לדעה הרווחת, אור ואריזה שקופה אינם זרזי חימצון לשמנים מסוג זה. יש לכך שתי סיבות מעניינות: ראשית, השמן המזוכך נקי מ”גורמי עירור” כגון כלורופיל, הקיימים בשמנים מסוג כתית (לא מזוכך), כמו שמן זית למשל (אותו אכן מומלץ לאחסן במיכל אטום). בנוסף, אורך גלי האור המייצרים פעולה כימית מחמצנת אינם חודרים פלסטיק או זכוכית, גם שקופים, ובכל מקרה כלל אינם קיימים באור מלאכותי שקיים בבתים או בחנויות. לכן אנו בוחרים באריזה שקופה! היא אינה מסכנת את המוצר מחד, ומאידך מאפשרת שקיפות ובטחון בתכולת הצנצנת.

ניקיון המוצר
האם המוצר נקי ממזהמים ומתכות רעילות?

כל מנת ייצור שאנו מוכרים מלווה בתעודת בדיקת מעבדה בה יש מכשירים בעלי רגישות גבוהה ביותר, המאשרת שהשמן עומד בתקני הבדיקה לניקיון ממזהמים.

ניתן לקבל תעודת בדיקה עבור כל אצווה באמצעות קישור זה: שקיפות זאת אחריות

האם המוצר מכיל גלוטן?

כמוסות אומגה 3 של אומגה גליל אינן מכילות גלוטן.

אישורים
האם המוצר כשר?

השמן מיוצר מדגים כשרים (מקרל, סרדין ואנשובי) ועטוף בג’לטין העשוי מבקר.

לכל המוצרים שלנו יש תעודת כשרות המוצגת בעמוד הפירוט של כל מוצר בחנות.

האם יש לכם אישור משרד הבריאות?

המוצר מיובא לישראל תחת פיקוח משרד הבריאות הישראלי. לא תמצאו את הכיתוב “באישור משרד הבריאות” על תווית המוצר שכן החוק אוסר לרשום זאת על תוספי תזונה.

קשב וריכוז
תוך כמה זמן האומגה 3 משפיעה?

בהנחה שלוקחים את המינון האפקטיבי לאותו אדם (לפעמים יש צורך לנסות מינונים שונים עד שמגיעים לדיוק) ההשפעה צפויה תוך כשבועיים-שלושה. במידה שתוך פרק זמן זה לא הושגה הטבה או שרוצים הטבה נוספת, אתם מוזמנים להתקשר או לכתוב לנו להתייעצות. יש לנו הרבה נסיון ואנחנו תמיד שמחים לחלוק אותו ולעזור. למציאת המינון האפקטיבי עבורכם ראו המלצות שימוש ומחשבון מינונים.

האם בשביל לקחת אומגה 3 צריך להפסיק תרופות כמו ריטלין וקונצרטה?

התשובה מורכבת. מה שחשוב להבין הוא שאומגה 3 במינון אפקטיבי עלולה להגביר את הפעילות של תרופות פסיכיאטריות כגון ריטלין, קונצרטה, ריספרדל והרשימה ארוכה. לכן, את השילוב בין התרופה לאומגה 3 מומלץ לעשות בהדרגה ובזהירות, על מנת להימנע מתופעות לוואי הקשורות לתרופה הפסיכיאטריות (תופעות לוואי של כל תרופה רשומות בעלון לצרכן של כל תרופה). על כן, במקרה שאפשר להפסיק את התרופה, מומלץ לעשות כן כשמתחילים את השימוש באומגה במינון אפקטיבי. במקרה שאין אפשרות להפסיק בבת אחת (ככלל אלו מקרים שבהם האדם נוטל את התרופה למשך הרבה זמן ובלי הפסקות בסופי שבוע וחגים, או כל הנחיה רפואית אחרת), מומלץ לעשות מעבר הדרגתי, מה שמכונה בשפת הרפואה ‘טיטרציה’, בו מעלים את מינון האומגה 3 בהדרגה תוך ירידה הדרגתית במינון התרופה, עד למצב שבו אפשר להפסיק עם התרופה ולעלות למינון אפקטיבי מלא של אומגה 3. ראו פרוטוקול אומגה.

מה הניסיון שלכם עם הפרעות קשב אצל מבוגרים שלוקחים ריטלין הרבה שנים?

יש לנו ניסיון רב יותר עם ילדים מאשר עם מבוגרים, אך ההמלצות שלנו הן בכל מקרה תואמות משקל גוף ולא גיל ואנחנו ממליצים לילדים ולמבוגרים לעשות את אותו דבר, רק במינונים שונים, בהתאם למשקל הגוף.

אודותינו
מיהו גיא בן צבי שנותן את ההמלצות, האם הוא רופא או מטפל?

גיא בן צבי הוא אדם פרטי, שאוהב ללמוד ולחקור לעומק את מה שהוא עושה, ועל כן צבר ניסיון רב בעקבות נסיונו האישי והמקצועי. הוא אינו רופא או מטפל מוסמך, והמלצותיו הן המלצות בלבד ולא הוראה או הנחיה לטיפול. גיא הוא מנהל עסקים ואיש הייטק, שמתעמק באומגה 3 ותזונה כאוטודידקט. המלצותיו מתבססות על ניסיון ועל מידע ממחקרים שנעשו ברחבי העולם.

איך לתת לילדים
בריאות הלב
האם יש המלצות אומגה 3 לבריאות הלב?

האיגוד הקרדיולוגי בישראל ועמותת הדיאטנים והתזונאים בישראל “עתיד” הוציאו המלצות תזונתיות מעודכנות למניעת מחלות קרדיווסקולריות, אלה עיקרי הנושאים:

אומגה 3 למניעה של מחלות לב כליליות.

אומגה 3 והשילוב עם תרופות “מדללות דם”.

אומגה 3 לטיפול במחלות לב וכלי דם.

סיכונים ופרופיל בטיחות.

לתקציר ההמלצות וקישור למסמך המלא לחצו כאן

אלרגיות
האם מי שאלרגי לדגים יכול להשתמש בשמן דגים?

בעיקרון המוצר שלנו הינו מה שנקרא היפו-אלרגני. אנחנו מסמנים על התווית דגים כאלרגן בגלל שהוא מכיל שמן דגים והחוק מחייב לרשום זאת כאלרגן.
מבחינה ביולוגית אלרגיה היא תגובה של הגוף לחלבון או סוכר ולא לשמן מהחי. בשמן שלנו אין שאריות של חלבון דגים ולכן לא מוכרת לנו בעיה וגם אין דיווחים בספרות על תגובה אלרגית לשמן דגים. יתרה מכך, לאחרונה ה FDA פסק כי בארה”ב למשל שמנים שהם highly refined כמו שמני דגים מהסוג שלנו יהיו פטורים מסימון של אלרגן דגים (ראו קישור להחלטה באתר ה FDA) בין לקוחותינו ישנם אנשים שהעידו על עצמם שהם אלרגיים לדגים וצורכים את המוצר ללא בעיה. אך חשוב להבהיר- אנחנו לא רופאים ולא יכולים לקחת אחריות על החלטתכם. הנכם רשאים וצריכים להתייעץ עם רופא או מומחה לאלרגיות. במידה שמחליטים לתת את המוצר לאדם שאלרגי לדגים אנו ממליצים להתחיל בכמויות קטנות כדי לוודא שאין תגובה ולהיות ערניים. ליתר בטחון.

61 תגובות

  1. פני הגיב:

    מה דעתך על שמן קריל?

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום פני
      דעתי על שמן קריל בשלב זה שלילית. המחיר לגרם חומר פעיל של EPA+DHA בשמן קריל הוא גבוה מאד, מה שמרתיע אנשים מלצרוך את הכמות הנחוצה. כמו כן אנשי הקריל מפרסמים כאילו האומגה 3 בקריל "יותר זמינה" או "נספגת יותר טוב" בגלל שהיא מופיעה כפוספוליפיד. זה נכון שאומגה 3 בקריל מופיעה כפוספוליפיד ונכון שזו הצורה בה אומגה 3 נמצאת במוח אבל זה לא יותר טוב לבן אדם כי הפוספוליפיד מתפרק במעיים לחומצות שומן חופשיות והאומגה צריכה להבנות מחדש לפוספוליפיד בתאים עצמם. אז אם כבר שמן קריל כפוספוליפיד הוא קשה יותר לעיכול משמן כמו שלנו שהוא בצורת אתיל אסתר.
      בקיצור- חבל על הכסף….
      בברכה
      גיא

  2. אלה הגיב:

    שלום
    רציתי לשאול לגבי מקורות של אומגה 3
    האם מוצרי חלב של אוכלי עשב יש בהם אומגה 3?
    האם עוף אורגני של תרנגולות חופש יש אומגה 3?
    וביצי חופש?
    ומה לגבי דגי בריכות?

    מהיכן אנשים קיבלו אומגה 3 בעבר הרחוק לפני שהיה שמן דגים? (למשל באזורים שלא ליד הים)

    • אור שוהם הגיב:

      שלום אלה
      ככל הידוע לנו קשה מאוד להשיג חלב או בשר של אוכלי עשב בישראל, כי בסופו של דבר רוב הזמן בע"ח מקבלים דגנים כמזון. זה נכון גם לתרנגולות חופש.
      הדרך המקורית לקבל אומגה 3 היתה דרך חלב ובשר של בע"ח שאכלו עשב וכמובן דרך אכילת דגים.
      דגי בריכות גם כן מקבלים תערובות דגנים. ולעיתים גם תוספת מלאכותית של אומגה 3. אבל אין כיום דרך לדעת מה תכולת הדג וזו בעיה.
      מסיבה זו אנחנו ממליצים לקחת שמן דגים- זו הדרך המודרנית לפצות על המחסור במזון.
      דרך אגב אולי יעניין אותך לעשות בדיקת אומגה 3 בדם כדי שתדעי אם הגוף שלך מקבל מספיק אומגה 3 דרך המזון. אם זה מעניין אותך הכנסי לקישור הזה: https://www.mimoona.co.il/Projects/2569
      בברכה, אור

  3. אלון הגיב:

    שלום
    על האריזה מצויין שהשמן מופק בקנדה ומיובא לארץ.
    האם תנאי האחסון הדרושים, קור והימנעות משמש ישירה, נשמרים לאורך כל תהליך הייבוא?

    תודה!

    • אור שוהם הגיב:

      שלום אלון
      כן. אנחנו מובילים את המוצרים לארץ בין החודשים אוקטובר עד אפריל, שאלה חודשים קרים.
      אם מיובא בחודשי הקיץ (נדיר) אז מובל בקונטיינר מקורר.
      בכל התהליך אין למוצר הזדמנות להיחשף לאור השמש כי הוא ארוז באריזות אטומות.
      אנחנו מעודדים קראית תוויות- יישר כח 🙂
      בברכה, אור

  4. עליזה זמיר הגיב:

    היי – רציתי לשאול מה לגבי מתכות רעילות.. כספית ?
    האם נבדק עניין זה ?
    האם צריכה ממושכת לא גורמת להצטברות מתכות בגוף?
    תודה.

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום עליזה
      שמן הדגים בתצורה שהוא מגיע אלייך בקפסולה עובר תהליך זיקוק מולקולרי הכולל סנני פחם פעיל וסנני חרסית. סננים אלו מסלקים כל שארית של מתכות רעילות כולל כפסית וגם רעלנים אחרים כמו דיאוקסינים ו PCB. למעשה השמן הוא המזון הטהור ביותר בעולם והוא נקי יותר מהאויר שאת נושמת, מהמים או מהחסה האורגנית שאת קונה. כל אצווה נבדקת אצל היצרן בפיקוח משרד הבריאות הקנדי ומאושרת על ידינו. את יכולה לראות דוגמה לתעודת בדיקה כזו כאן http://omega3galil.com/%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%93%D7%99%D7%A7%D7%94/ לחצי על התמונה של הצנצנת.
      בברכה
      גיא

  5. ליטל הגיב:

    שלום
    רציתי לשאול האם נטילת התוספים הם לכל החיים?
    במקרה של טיקים – ללא תסמונת טורט וללא הפרעת קשב וריכוז
    האם יש לצרוך אומגה 3 ואת התוספים השונים באופן מלא במהלך כל החיים? או שניתן להפחית בצריכה לאחר שחל שיפור?

    תודה

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום ליטל
      בעיקרון מי שיש לו מצב בריאותי המחייב תיסוף אומגה יצטרך לקחת את התוסף כל החיים, אלא אם כן ימצא מקור אחר לאומגה 3, כמו צריכה מרובה של דגי ים.
      בטורט בגיל הילדות או הנעורים אנו רואים בדרך כלל עליה מהירה במינון עד למקסימום האפקטיבי (בערך 200 מ"ג לק"ג גוף) ובהמשך שמירה על מינון מנורמל עם העליה במשקל, כלומר עליה במינון האבסלוטי (יותר קפסולות ככל שהמשקל עולה). לאחר סיום הצמיחה של גיל ההתבגרות בדרך כלל ניתן לרדת למינון שהוא כשליש מהמינון המקסימלי. הפסקה של האומגה לתקופה ארוכה של מעל מספר שבועות בדרך כלל תגרום לחזרה הדרגתית של טיקים או סימפטומים אחרים של מחסור באומגה 3. אבל האמת שאינני מכיר אף אחד שניסה להפסיק את האומגה אחרי שהבריא מטורט (יש הרבה שהבריאו אבל אני לא מכיר כאלו שניסו להפסיק את האומגה)
      בברכה
      גיא

  6. ברק הגיב:

    שלום גיא,
    שתי שאלות קטנות:
    1. האם יש הגבלת זמן להחזקה של הקפסולות במקרר ללא חשש לחמצון או בעיות אחרות?
    2. שמתי לב שבתוך הצנצנת יש ריח של שמן דגים. השאלה היא האם זה מעיד על איזו שהיא פגיעה בקפסולות? שכן נראה שהשמן צריך לצאת מהקפסולה כדי שיהיה ריח.

    • אור שוהם הגיב:

      שלום ברק
      אפשר להחזיק את הקפסולות במקרר ולהשתמש עד סיום התוקף שקבע היצרן (זה מודפס על התווית בצבע שחור בצורה אנכית, על הצד).
      הריח שאתה מריח מזכיר ריח של שמן דגים אך למעשה זהו הריח של הג'לטין שעוטף את השמן. זו תופעה מוכרת ותקינה לגמרי. אם הריח מפריע לך אתה יכול להחזיק את הקפסולות בקערה פתוחה במקרר, ותראה שהריח לאט יתנדף לו.
      שנה טובה
      אור

  7. יעקב הגיב:

    שלום גיא
    מבקש לשאול האם ידוע לך על בעייה ליטול כמוסות אומגה 3 עם מדלל דם מהדור החדש כגון אליקוויס
    2כדורים ליום של 5 מג
    אודה לך על התייחסות או מידע בנדון
    תודה יעקב

    • אור שוהם הגיב:

      שלום יעקב,
      ידוע לנו שאין בעיה לקחת אומגה 3 עם שום תרופה "מדללת דם". המנגנון שבה אומגה 3 מונעת קרישת יתר איננו קשור למנגנון של מניעת קרישה של כל התרופות מונעות הקרישה. לכן אין ביניהן אינטראקציה.
      בידינו מחקרים המראים כי אין בעיה לשלב אומגה 3 עם תרופות כמו קומדין (וורפארין) או אספירין.
      מחקר שהעלינו בתאר לעיונך כאן
      עם זאת – זו רק דעתנו. בכל מקרה של חשש אנא התייעץ עם רופא.
      בברכה, אור

  8. חנה מזרחי הגיב:

    הי,האם ידוע לכם על מקרים בהם נטילת האומגה 3 בילדים גרמה לכך שהופסק השימוש בריטלין/קונצרטה?
    האם נבדקה היעילות?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום חנה
      בהחלט ידוע לנו על מקרים בהם נטילת אומגה 3 החליפה שימוש בתרופות.
      הדרך שאנחנו מציעים לעשות את זה היא פרוטוקול אומגה.
      היעילות נבדקת מדי יום ביומו, אני מזמינה אותך לעיין בדוח שמסכם את מידת ההצלחה בפרוטוקול עבור כמה מאות משתמשים. כאן
      בברכה, אור

  9. מזל זוהר הגיב:

    קראתי באתר שבאומגה גליל היחס בין epa/dha הוא 2/1
    והיחס הרצוי הוא 3/2 עד 2/1
    לא הבנתי מה עדיף האם עדיף 3/2 או 2/1
    והאם 450/340 זהו יחס טוב?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום מזל
      זהו יחס של 4:3 לטובת epa, שזה קצת יותר מדי dha לטעמנו.
      אנחנו מעדיפים מוצרים עם יחס 2:1 כמו 400:200 לטובת epa או מקסימום 3:2 כמו 360:240 לטובת epa.
      אנחנו לא חושבים שזה יזיק במידה והשמן אכן טרי ולא מחומצן, אך לדעתנו זה יהיה פחות יעיל ממוצרים עם epa יותר גבוה יחסית.
      בברכה, אור

  10. אלמונית1 הגיב:

    האם ניתן עדיין להשתמש בפניני אומגה 3 שהתאריך תוקף שלהם פג ב:08.2015?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום רב,
      האם את מתכוונת למוצר שלנו? כמוסות שמן דגים אומגה 3 גליל?
      אנחנו ממליצים לא להשתמש במוצר שפג תוקפו בכל מקרה.
      בברכה, אור

  11. שי הגיב:

    שלום
    אשמח אם תוכלו להוסיף את מחלת האנדומטריוזיס למחשבון המינונים שלכן-זו מחלה גניקולוגית דלקתית שקשורה לשגשוג רירית הרחם מחוץ לרחם ויצירת ציסטות, הידבקויות ונגעים, וכל המומחים ממליצים על נטילת תוסף אומגה 3 לשיפור המצב והפחתת הכאב הכרוני.
    אשמח לדעת כמו כן האם יש לכמוסות טעם לוואי של דגים. אני צמחונית ונאלצת להפסיק את האומגה 3 הצמחית מתוך הבנה שהיא לא יעילה כמו זו מהדגים
    תודה רבה!

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום שי
      אני בכוונה לא נותן המלצות למחלות קשות כמו סרטן לסוגיו בגלל בעיות של אחריות והסכנה של תביעות הן מצד לקוחות והן מצד הממסד הרפואי. אומגה 3 היא מזון, לא תרופה, והמלצה לטפל במחלה קשה כמו סרטן בעזרת מזון במקום כימותרפיה או הקרנה או כריתה נחשבת להתערבות בתהליך הרפואי. כלומר בעיני הממסד זה נחשב ל"רפואה אלטרנטיבית". מכיוון שאני לא מחשיב את עצמי למטפל אני לא רוצה לקחת על עצמי לתת עצות במקרה של מחלות כאלו שיתנגשו עם הטיפול הרפואי הקונבנציונלי.
      עם זאת את עדיין יכולה למצוא מינון המתאים לדלקות כרוניות שסביר שיתאים לפחות למניעת ההיבט הדלקתי של המחלה. יש מספר מחלות דלקת כרוניות במחשבון. למשל דלקת פרקים.
      בברכה
      גיא

  12. אסתי הגיב:

    הי גיא,
    האם יש, במה שנוגע לאומגה 3, התייחסות לתת פעילות בלוטת התריס?

    • אור שוהם הגיב:

      הי אסתי
      לצערי אין לנו מידע על אומגה 3 ובלוטת התריס, כנראה זה נושא שלא נחקר כל כך.
      בברכה,
      אור

  13. בת הגיב:

    איזו גלולות אתם ממליצים לתת פעילות בלוטת התריס – רק טבעי בבקשה, או בכלל איזה היצע יש בשוק, ובעיקר מאיזה מזונות להמנע ומה כן לאכול? ושלמור על המשקל

    • אור שוהם הגיב:

      שלום,
      אנו ממליצים על אומגה 3 גליל משמן דגים כמובן, כמו לכל אחד אחר, אך אין לנו מידע על הקשר לבלוטת התריס או האפקט של אומגה 3 על התופעה.
      לאחרונה שמעתי מהמטפלת רותי אנצ'לוביץ, מטפלת בתזונה, שיש לה הצלחות בתחום. מציעה ליצור איתה קשר: רותי אנצ'לוביץ
      בברכה
      אור

  14. adiel הגיב:

    האם ניתן לצרוך כורכומין(2 כמוסות) ו-15 כמוסות אומגה?
    ומה לגבי כפית ספירולינה?
    כורכומין מלבד היותו אנטי דלקתי הוא מדלל דם(נוגד קרישה) טבעי,(הבנתי שצריך זהירות עם צריכת אומגה 3 יחד עם תרופות מדללות דם,כורכומין הוא אמנם לא תרופה,אך הוא סוג של מדלל דם) כמדומני גם ספירולינה היא מדללת דם. השאלה היא האם ניתן לצרוך אותם במידה ואני צורך את הכמוסות,ואם כן אולי כדאי להפריד כמה שעות ביניהם? תודה.

    • אור שוהם הגיב:

      שלום עדיאל
      ככל הידוע לנו אין בעיה לשלב עם כורכומין או ספירולינה. נוגד החמצון האפקטיבי ביותר לאומגה 3 הוא ויטמין E וזה השילוב עליו אנו ממליצים בכל הנוגע לאפקטיביות של האומגה.
      אומגה 3 אינה מדללת דם וכיום מחקרים אף מדברים על כך שאין בעיה לשלב אותה עם מדללי דם. מאמרים בנושא שהעלינו לאתר: מאמר 1, מאמר 2.
      בכל מקרה הפרדה של כמה שעות איננה משמעותית משום שהאומגה 3 נאגרת בגוף ומשפיעה לאורך זמן, השפעתה אינה "מתנדפת" לאחר כמה שעות.
      מקווה שעניתי על שאלתך 🙂
      בברכה, אור

  15. רונית הגיב:

    הבן שלי בן 7, לא מאובחן עם הפרעת קשב אך בשל בעיות ריכוז נוטל בחודשים האחרונים אומגה הגליל (4 כמוסות) עם ויטמין e ומורגש שיפור. רציתי לדעת האם כדאי לעשות הפסקה עם הויטמין e ולנסות לתת במקום מאכלים עשירים בויטמין?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום רונית
      אני שמחה לדעת שיש שיפור. לגבי ויטמין E- אין המלצה מיוחדת לעשות הפסקה, אך אפשרי. את יכולה להחליט להפסיק עם תוספת ויטמין E ולראות אם נשמר אותו אפקט של האומגה גם בלי התוספת של E. ויטמין E במזון מצוי בזרעים ואגוזים למיניהם.
      בברכה, אור

  16. אגם הגיב:

    היי
    רציתי לברר לגבי האומגה האלפתה מוד נגד דכאון ומצב רוח ירוד
    האם זה באמת משפר את במצב רוח? ותוך כמה זמן? והיכן ניתן להשיג?
    אודה לתשובה במייל
    תודה

  17. ברק הגיב:

    היי
    רציתי לדעת האם יכול להיגרם מצב דל עודף אומגה 3 כתוצאה מנטילת התוסף?
    ואם כן כיצד זה מתבטא?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום ברק
      אומגה 3 היא לא בעודף, הגוף פשוט משתמש בה. אין עודף אומגה 3.
      משימוש במינון גבוה של שמן דגים יכולות להיות תופעות, הקשורות בעיקר בעיכול, והן מפורטות בדף תופעות לוואי. כדאי לעיין בו.
      בברכה, אור

  18. תמר הגיב:

    שלום,
    רציתי לדעת אם יש מידע לגבי אפילפסיה ואומגה 3,
    בגלל ההשפעה המיטיבה על מערכת העצבים

    • אור שוהם הגיב:

      שלום תמר
      מחקרים לגבי אומגה 3 ואפילפסיה את מוזמנת לקרוא כאן וכאן
      על בסיס מחקרים אלה, הכנסנו קטגוריה של אפילפסיה למחשבון המינונים, כאשר ההשפעה הצפויה היא הורדה בתכיפות וחומרת ההתקפים והקטנה משמעותית בסיכון למוות פתאומי כתואצה מהתקף אפילפטי.
      והמלצה נוספת, תזונה קטוגנית. גם על זה תוכלי למצוא מספר מאמרים באתר. תכתבי בחיפוש "קטוגני"
      בברכה
      אור

  19. אורה הדס הגיב:

    שלום
    שמעתי את הוובינר מיוני ואני די המומה מהדברים.
    אני שנים שומרת על תזונה נקיה ברובה מסוכרים כולל לחם על כל סוגיו (למעט 6 פרוסות בכולל ביום שבת) ואני לא מבינה למה יש לי כאבי שרירים בכל הגוף. עכשיו אני מבינה שיתכן שזו תופעה דלקתית שנובעת מחוסר של אומגה 3 בתזונה..
    אשמח ליצור קשר להנחיה.
    (לרפואה הרגילה אין פתרון)

    • אור שוהם הגיב:

      שלום אורה
      תודה על התגובה. המלצה מותאמת לשימוש באומגה 3 עוברת דרך מחשבון המינונים בקישור זה.
      תוכלי למצוא שם המלצה למינון אומגה 3 + ויטמין E בהתאם למשקל גופך ומצבך הבריאותי.
      כמו כן מוזמנת ליצור קשר ב 04-9999524 או במייל [email protected]
      לחילופין מוזמנת להשאיר את מספרך וניצור קשר.
      בברכה, אור

  20. שלום הגיב:

    שלום רציתי לשאול האם זה נכון שאומגה 3 מסייעת למי שיש לו חוסר בתאי דם לבנים ותורם למערכת החיסון?
    האם זה נכון שאומגה 3 מסייעת לחרדות?
    וכמה זמן לוקח לאומגה 3 להשפיע?

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום לך שלום
      מחסור באומגה 3 לא משפיע ישירות על כדוריות הדם הלבנות ולכן תיסוף אומגה 3 לא אמור לשנות את ספירת הדם. כדוריות הדם הלבנות אחראיות על זיהום פתוגני כמו חיידק או וירוס ולאומגה 3 אין תפקיד מיוחד כאן.
      מחסור באומגה 3 כן משפיע לרעה על מערכת החיסון אבל בהיבט של דלקות כרוניות ואלרגיות שלא באות לידי ביטוי בכדוריות הלבנות. במקרה כזה, של דלקתיות יתר הנובע ממחסור באומגה 3 תיסוף עשוי בהחלט לעזור. בדרך כלל מומלץ על ידינו לתסף גם ויטמין E כדי שהאומגה אכן תגיע ליעדה בגוף ולא תתחמצן בדם.
      לגבי חרדות- אומגה 3 איננה תרופה ואיננה תחליף לתרופות פסיכיאטריות. מחסור באומגה 3 הינו גורם סיכון מוכח לבעיות כמו דיכאון וחרדה ובמקרה שבו המחסור באומגה 3 הינו הגורם או אחד הגורמים לתופעה של חרדות יש בהחלט סיכוי שתיסוף אומגה 3 יועיל.
      זמן ההשפעה תלוי במחסור ובמינון. במידה והמקור לחרדות הינו מחסור באומגה 3 ולוקחים את המינון שאנו ממליצים עליו יתן לצפות לשיפור תוך שבועות ספורים. כמובן שלא ניתן להבטיח השפעה חיובית כי כאמור לא מדובר בתרופה אלא רק במילוי של מחסור במידה ואכן יש מחסור כזה.
      בברכה, גיא

  21. דניאל הגיב:

    האם ההשפעה ממשיכה להתחזק גם לאחר חודש מבחינת מחסור באומגה 3 במידה ויש כמובן..

    • איריס זיו הגיב:

      שלום דניאל
      אומגה 3 איננה תרופה. היא חומר גלם חיוני לבניית כל תאי הגוף ולבקרה על תהליכי הדלקת שבו.
      לכן אין לצפות להשפעה דמוית תרופה אלא להשפעה של ביטול מחסור. כמו שאדם צמא שהולך להתיבש שותה מים וניצל מהתיבשות.
      לתיסוף אומגה 3 במקרים של מסור שני טווחי זמן להשפעה.
      1. לEPA יש טווח השפעה של שבועות ולעיתים אפילו ימים. ההשפעה הינה בכל מה שקשור במדדי דלקת\ כאב\ אלרגיה.
      2. לDHA שהינה מולקולה מבנית השפעה ארוכת טווח של חודשים ושנים והיא נכנסת לרקמות ככל שהגוף מחליף באופן טבעי את התאים שלו.
      לכן לאדם שיש לו מחסור באומגה 3 (אינדקס אומגה 3 נמוך) תוספת אומגה 3 במינון מתאים עשויה להשפיע הן בטווח הקצר של שבועות או ימים (אבל לא שעות) והן בטווח הארוך של חודשים ושנים. ההשפעה של ביטול המחסור בהחלט מצטברת לאורך זמן.
      חשוב להדגיש שגופנו "מבזבז" או "מכלה" כמות לא מבוטלת של אומגה 3 מדי יום ולכן התיסוף צריך להיות במינון שיעבור את ההתכלות היומית הזו. מחשבון המינונים שלנו לוקח את זה בחשבון כך שההמלצה היא מעל המינימום הנדרש לפצות על האבדן היומי.A
      בברכה, אור

  22. יובל הגיב:

    לכמה זמן אומגה 3 משפיע ?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום יובל
      אומגה 3 היא רכיב מזון. לכמה זמן מזון משפיע? כל זמן שאוכלים ממנו.
      אבל חומצות השומן של אומגה 3 נאגרות במאגרים, כך שגם אם לא אכלת אומגה 3 היום יכול להיות לך מספיק לימים/חודשים קדימה.
      זה תלוי בהרבה גורמים כמו באינדקס אומגה 3 שלך למשל.
      בברכה, אור

  23. תמר הגיב:

    שלום,
    רציתי לשאול מה זמן האומגה 3 יכולה להחזיק ללא קירור? אם צפויה טיסה לחו"ל למספר ימים באביב ואין מקרר במקום הלינה.
    תודה

    • אור שוהם הגיב:

      שלום תמר,
      עד שלושה שבועות מחוץ למקרר בטמפרטורת חדר לכל היותר.
      נסיעה טובה!
      אור

  24. דן הגיב:

    שלום,
    רציתי לדייק את השאלה שלי.
    נראה שהתזונה המומלצת על ידכם עשירה באומגה 6. אם כך, האם אין סתירה בין צריכת אומגה 3 לבין צריכה רבה של אומגה 6? הלא אומגה 6 מתחרה עם אומגה 3 לגבי מצבי דלקת ואילו בשר אדום, אבוקדו, טחינה, אגוזים ועוד עשירים יותר באומגה 6 לעומת אומגה 3.
    תודה רבה.

    • גיא בן-צבי הגיב:

      שלום דן
      התחרות בים אומגה 3 ל 6 איננה נובעת מצריכה גדולה או עודפת של אומגה 6 אלא אך ורק מצריכת חסר של אומגה 3. הגוף מעדיף תמיד לנצל אומגה 3 אם יהיה לו מספיק ממנה. לכן למעשה אין משמעות מבחינת התחרות להפחתת אומגה 6 בתזונה. זו מיסקונספציה נפוצה. אדם שיצרוך הרבה מזונות עשירי אומגה 6 כמו זרעים, עלים, ביצים, בשר לא יסבול כלל כל עוד הוא צורך מספיק אומגה 3 ימית, כלומר EPA וDHA. לכן איננו ממליצים להפחית מזונות אומגה 6.
      אני רוצה להדגיש שמדובר במזון המכיל אומגה 6 שהוא מזון בריא, ולא שמני אומגה 6. עם שמני אומגה 6 יש בעיה אחרת והיא שהם מתחמצנים במהירות הן באחסון והן בטיגון ובישול. למעשה הם מתחמצנים כבר במחבת. זה הנזק הגדול של שמני אומגה 6 צמחיים כמו שמן סויה, תירס, חמניות, חריע , כותנה וכדומה. ולכן אנחנו לא ממליצים להשתמש בשמנים הללו.
      בברכה, גיא

  25. רחלי הגיב:

    שלום רב
    לאחר קריאת כל ההתכתבויות השאלות והתשובות רציתי לשאול לי יש 2 נכדים בני 4 ושלוש ואני התחלתי לתת להם אומגה 3 הגליל בעקבות התייעצות עם רופא הומאופטי והמלצתו שאלתי היא 2 נכדי נולדו עם תונוס שרירים נמוך וגם נוזלים באוזניים רק לפני כחצי שנה לאחר טיפול תרופתי הנוזלים נעלמו , ויש להם עיכוב בהתפתחות עם זה דיבור וגם בהליכה הלכו בגיל שנתיים ושלוש חודשים ,היום אני נותנת להם אומגה בין 8-10 כדורים ביום כבר כ-3 חודשים האם יש לך עוד המלצה ואיזה בדיקה אני צריכה לעשות להם על מנת לדעת את רמת EPA בגוף אודה לך על תשובתך

    • אור שוהם הגיב:

      שלום רחל
      ודה על פנייתך.
      הבדיקה המומלצת הינה בדיקת אינדקס אומגה 3 אשר נותנת תוצאות על חומצות שומן שונות, ביניהן גם EPA
      מידע מפורט אודות תוצאות הבדיקה והזמנת ערכת בדיקה הביתה ניתן לקבל בקישור הזה: בדיקת אינדקס אומגה 3
      בברכה, אור

  26. אפרים הגיב:

    שלום רב, שאלה ראשונה היא,האם יש צורך לעשות הפסקות ל פרקי זמן ,ב נטילת אומגה שלוש ,אם כן לכמה זמן, שאלה שניה,בני נוטל כדור אטנט , להפרעות קשב וריכוז,האם נטילת אומגה שלוש עשוי להועיל?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום אפרים, תודה על פנייתך.
      אין צורך לעשות הפסקה, אין לנו המלצה כזו.
      אומגה 3 עשוי להועיל לקשב וריכוז ויש ילדים וגם מבוגרים רבים שמדווחים על שיפור עם האומגה, תוכל לראות בעמוד סיפורים אישיים עדויות. במקרה של שימוש בתרופה כמו אטנט אנחנו ממליצים להשתמש באומגה 3 באופן הדרגתי ולא בבת אחת, לצורך כך אני מפנה אותך למידע על פרוטוקול אומגה (ממליצה להתחיל עם הפרוטוקול העצמי במידה שלוקחים רק תרופה אחת):
      בברכה, אור

  27. אביחי הגיב:

    שלום
    אני לוקח באופן קבוע את האומגה והויטמין e, ובכל אופן יש הפרעות קשב, אני שוקל לתסף מגנזיום כדי לטפל בהפרעות (בעבר צרכתי).
    השאלה שלי לגבי המנונים איך אני אדע כמה לקחת מכל תוסף?
    ולגבי בדיקת אומגה 3 איך עושים את זה?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום אביחי
      תודה על פנייתך. להלן הסבר קצר וגם המלצות.
      מחסור במגנזיום הוא גורם סיכון להפרעות קשב ובכלל לבעיות נוירופסיכיאטריות כולל דיכאון חרדה טורט אוסידי וכו'. בישראל המחסור במגנזיום מאד נפוץ משתי סיבות- ראשית התפלת מי השתיה ושנית החום הגבוה והפעילות הגופנית שגורמים לאבדן מלחים מוגבר.
      לכן תיסוף זה רעיון הגיוני. לאדם בוגר אנו ממליצים על קפסולה אחת עד שתים ביום (מספק 30% מהצריכה היומית). לאדם קטן קפסולה אחת ביום.
      בשום מקרה אין צורך לקחת מעל 4 ביום. לא מזיק אבל מיותר.

      בדיקת אינדקס אומגה 3 מבצעים בבית. מזמינים ערכה, מבצעים לפי ההוראות, שולחים ומקבלים תוצאות. תוכל לראות את כל ההסברים, כולל הזמנה כאן: אינדקס אומגה 3

      בברכה, אור

  28. אביבה גורן הגיב:

    שימו לב, לא ניתן להתחבר לאומגה 3 גליל באמצעות סיסמה!

    • אור שוהם הגיב:

      שלום ותודה על תשומת הלב.
      על פי בדיקתי ההתחברות עובדת.
      ניתן להתחבר דרך עמוד זה: https://newshop.omega3galil.com/my-account/
      אם שכחת סיסמה אפשר ללחוץ על כפתור "איפוס סיסמה" אשר נפתח כאשר לוחצים על "התחברות באמצעות שם וסיסמה".
      ניתן גם להתחבר באמצעות מסרון חד פעמי לנייד.
      אם קשיי ההתחברות ימשיכו אנא צרי עמנו קשר בטלפון או במייל.
      בברכה, אור

  29. פולינה הגיב:

    שלום
    הבנתי שמגנזיום מתחרה בגוף עם סידן. האם אין חשש שנטילת מגנזיום לאורך זמן תגרום בגוף לדלדול סידן?
    לאיזו תקופה מותר לקחת את המגנזיום שלכם ברצף ?
    תודה רבה.

    • רז בן צבי הגיב:

      שלום פולינה,
      אין חשש שנטילת מגנזיום לאורך זמן תגרום בגוף לדלדול סידן, אלא להיפך.
      כאשר יש מחסור במגנזיום בגוף זה עלול להוביל לפגיעה בהומואסטזיס של סידן על ידי ירידה ברמת הורמון הפראתירואיד ובכך לירידה ברמת הויטמין D בצורתו הפעילה.
      כאשר יש ירידה בצורתו הפעילה של ויטמין D תהיה ירידה בספיגת הסידן.
      מגנזיום הינו נחוץ לשמירה על בריאות העצם ולכן חשוב לשמור על רמה מספקת של מגנזיום בגופינו.
      בברכה,
      תו בוטבול, תזונאית קלינית, אומגה גליל

  30. למי הגיב:

    שלום בני בן תכף 3 מאובחן עם אוטיזם מטופל בביורפואי ע"י נורופטית ומקבל תוספים של אבץ + ויטמין c ,וטמין d, חוצה פולית, ועוד 2 תוספים צמחיים
    האם ניתן להוסיף אומגה וויטמין e
    האם זה עוזר לעניין הדיבור והקשב? והאם ניתן לשלב עם שאר התוספים

    • אור שוהם הגיב:

      שלום רב,
      לא מוכרת לנו התנגשות עם אף אחד מהתוספים שציינת.
      ממליצים לראות המלצות לשימוש אפקטיבי עבור נושא הדיבור והקשב, על פי משקל גוף ומצב בריאותי, דרך מחשבון המינונים: מחשבון מינונים
      חשוב לציין כי אנו באומגה גליל לא רופאים ולא מטפלים.
      מומלץ ליידע את הנטורופתית המטפלת בהמלצות השימוש שלנו.
      בברכה, אור

  31. דן הגיב:

    שלום,
    הקפסולות ממש גדולות עבורי וקשות לבליעה.
    יש טיפים לצריכה שלהם?

    • אור שוהם הגיב:

      שלום ותודה על פנייתך.
      יש אנשים שעוזר להם להניח את הכמוסה בחלק האחורי של הלשון וזה מקל על הבליעה.
      כמו כן אפשר לפתוח את הקפסולה ולקחת רק את השמן שבפנים (השמן זה מה שחשוב). ראה בבקשה טיפים איך לפתוח ואיך לקחת שמן שהוצא מהכמוסה: לחץ כאן
      בררכה, אור

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם