ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > הריון ופוריות בגברים הצורכים שמן דגים ייתכן שיפור בפוריות 
0
25/02/2020 | 

בגברים הצורכים שמן דגים ייתכן שיפור בפוריות

לפי מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי JAMA Network Openבינואר 2020, החוקרים מדווחים כי צריכת תוספי שמן דגים לוותה בספירה גבוהה יותר של תאי זרע, אשכים גדולים יותר ושיפור רמות הורמונים התורמים לפוריות גברים.
בקצרה:
בעיות פוריות מתבטאות אצל כ 15% מהזוגות, מתוכם כ 40-50% מהבעיות נובעות מגורמים זכריים.
אצל רבים מהגברים הצעירים איכות הזרע נמוכה, הגורמים לרוב לא ידועים.
מטרתו של מחקר זה הייתה לקבוע האם צריכה של תוספי חומצות שומן אומגה-3 קשורה לתפקוד האשך, אשר נמדד ע"י איכות הזרע ורמת הורמון הרבייה בקרב גברים בריאים.
נמצא כי תיסוף של אומגה-3 משמן דגים משפר את איכות הזרע בקרב גברים עם בעיות פוריות, עם כי הקשר לאיכות הזרע אצל גברים בריאים אינו ידוע.
מחקר זה כלל מעל 1,600 גברים צעירים מדנמרק, בגילאי 18-19, אשר נשאלו אודות הרגלי תזונה ואורח חיים, וסיפקו דגימות זרע (כחלק מבדיקות חובה לקביעת התאמתם לשירות צבאי), מתוכם 98 גברים דיווחו על תיסוף של שמן דגים בשלושת החודשים הקודמים.
אצל הגברים שצרכו תוספי שמן דגים במשך שלושה חודשים לפחות, נפח וכמות תאי הזרע וגודל האשכים נמצאו גדולים יותר, בהשוואה לגברים שלא נטלו תוסף. לאחר תקנון סטטיסטי, אצל גברים עם תיסוף שמן דגים נמצא שרמת הורמוני המין הנשיים אצלם הייתה נמוכה יותר ב 16% ו- 20% (כתלות במשך זמן התיסוף, לא במינון), בהשוואה לגברים ללא תוסף. בנוסף, בגברים אלו תועד אחוז גבוה יותר של זרעים ששחו ישר בניגוד לתנועה במעגלים, לדוגמא, והצורה של הזרעים הייתה בריאה יותר באופן כללי.
לא נמצא קשר של מדדי פוריות עם תוספי תזונה אחרים.
מסקנות החוקרים ממחקר זה הן שתיסוף שמן דגים קשור לתפקוד טוב יותר של האשכים ושיפור פוריות הגבר.
החוקרים מציינים כי מאחר ומדובר במחקר תצפיתי לא ניתן לקבוע כי מדובר בקשר סיבתי בין צריכת שמן דגים ובין תפקוד האשכים. עם זאת, מדובר בנקודת התחלה טובה, העשויה להוביל להשלמת מחקרים אקראיים ומבוקרים.

קישור למאמר המלא

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם