ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
17/09/2013 | 

מתי כדאי להתחיל לצרוך אומגה 3 בהריון?

לפני תקופת ההיריון – הדרך הטובה ביותר למנוע מחסור באומגה 3 במהלך ההיריון היא לתגבר את הגוף במנה כפולה של אומגה 3 מספר שבועות לפני הכניסה להריון.

במהלך ההיריון – במהלך ההיריון העובר זקוק לכמות גדולה מאד של אומגה 3 ליצור רקמות המוח ומערכת הראיה וגם עבור כל יתר מערכות הגוף. לכן גם במהלך ההריון מומלץ לאם לצרוך מינון כפול של אומגה 3

בזמן ההנקה – לאחר הלידה התינוק ממשיך להתפתח בקצב גבוה מאד ומקבל את מזונו רק מההנקה. חלב האם צריך להכיל את כל החומרים החיוניים לתינוק כולל אומגה 3. לכן על האם המניקה להמשיך לצרוך כמות מוגברת של אומגה 3 במהלך ההנקה.

בהזנה רגילה- לאחר הפסקת ההנקה יש אפשרות שהתינוק יקבל פורמולה במקום חלב. הפורמולות הקיימות כיום אינן מכילות אומגה 3 במידה ראויה. חלקן אפילו מכילות אומגה 6 בצורת חומצה ארכידונית. מה שמהווה אסון תזונתי לתינוק. גם פורמולות המכילות אומגה 3 לא מכילות את האומגה 3 בהרכב הנכון. בדרך כלל מוסיפים רק DHA ולא EPA וגם בכמות נמוכה מדי.

תיסוף התינוק באומגה 3 נעשה על ידי הכנסת קפסולה אחת של שמן דגים ביום לתוך בקבוק עם משקה (פורמולה או חלב) פושר. לאחר כ 5 דקות הקפסולה נמסה והשמן מתערבב במשקה בעזרת ניעור קל.

בברכה, גיא