ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
17/09/2013 | 

למה להשתמש בשמן דגים כשאפשר להשתמש במרווה

גיא שלום, אני מבינה שאתה מעודד להשתמש במוצרי אומגה 3 שאתה מייבא.שמופקים משמן דגים. אך אינני מבינה למה אתה יוצא נגד האומגה 3 של חברת מרוולס? אני שמעתי עדויות של חולי סוכרת ואחרים על שינויים מצויינים בבריאות ובאיכות החיים. האם אתה מציג דעה אובייקטיבית?? האם יודע אתה היכן הדגים גדלים? באיזה סביבה? איזה צמחים הם אוכלים ע"מ שיהיה להם אומגה 3?האם אותם אוקיינוסים נקיים מזיהום? האם אין בליבך על אותם מיליוני דגים שנהרגים עבור אומגה 3,על אף שיש מקור אומגה 3 איכותי וטוב היכול למנוע הרג עצום,והפרה של איזון אקולוגי?? אשמח לתשובתך, תודה,מיכל.

תשובה בגוף השאלה:

גיא שלום, אני מבינה שאתה מעודד להשתמש במוצרי אומגה 3 שאתה מייבא.שמופקים משמן דגים. אך אינני מבינה למה אתה יוצא נגד האומגה 3 של חברת מרוולס? אני לא נגד שמן מרווה. אני חושב ששמן מרווה הוא מזון בריא וטוב. אני נגד התעמולה של מרוולס שמציג את שמן המרווה שלהם כאילו הוא טוב יותר משמן מרווה אחר או שמנים עתירי אומגה 3 צמחית אחרים כמו שמן פשתן, שמן המפ (קנביס) ושמן צ`יאה (סוג אחר של מרווה). אני בוודאי נגד התעמולה המשווה בין שמן מרווה לשמן דגים, השוואה שהיא הטעיה בוטה של קהל המאמינים התמים שלהם.
אני שמעתי עדויות של חולי סוכרת ואחרים על שינויים מצויינים בבריאות ובאיכות החיים. אני לא מתווכח עם תוצאות.
האם אתה מציג דעה אובייקטיבית?? אני עושה כמיטב יכולתי כדי להציג דעה אוביקטיבית.
האם יודע אתה היכן הדגים גדלים? כן אני יודע, לגבי השמן שאנחנו מפיצים- בחופי פרו.
באיזה סביבה? דרום האוקיאנוס השקט. למעשה תהליך הזיקוק של השמן כל כך יעיל שהשמן הזה יותר נקי מהאוויר שאת נושמת ולא פחות משמן מרווה שגדלה בזיהום האוויר והמים של ישראל…לא שאני טוען ששמן המרווה מזוהם אלא רק ששמן הדגים שלנו יותר נקי משמן המרווה בגלל תהליך הזיקוק שלו ולכן למעשה לצורך העניין לא משנה מהיכן מגיעים הדגים.
איזה צמחים הם אוכלים ע"מ שיהיה להם אומגה 3? לא, אני לא יודע. הדגים שמהם עשוי השמן שלנו הם אנשובי מקרל וסרדין. אלו דגים טורפים קטנים והם אוכלים מגוון של בעלי חיים וצמחים קטנים שיש בים. תכולת האומגה 3 הסופית נמדדת בשמן הדגים שאנו מייבאים כמובן.
האם אותם אוקיינוסים נקיים מזיהום? כן- דרום האוקיינוס השקט והאוקיינוס הארקטי הוא הים הכי נקי בעולם. אבל כאמור כשרמת הניקיון שמאפשר תהליך הזיקוק הכל כך מתקדם היא גבוהה כמו במקרה שלנו – אין משמעות לניקיון הים ועם זאת החופים הם מאוד נקיים.
האם אין בליבך על אותם מיליוני דגים שנהרגים עבור אומגה 3? לא. מה ההבדל בין דג סרדין בים לבין מיליארד חיפושיות שמתות כאשר קוצרים שדה של מרווה?
על אף שיש מקור אומגה 3 איכותי וטוב היכול למנוע הרג עצום, והפרה של איזון אקולוגי?? זאת שאלת המפתח וכאן השגיאה הגדולה. אנא קראי בתשומת לב את הדברים הבאים:
אין שום דבר משותף בין שמן מרווה לשמן דגים מלבד המילה "אומגה 3". שום דבר! אין אף מרכיב בשמן מרווה שיש בשמן דגים ואין אף מרכיב בשמן דגים שיש בשמן מרווה. ההשוואה לא רלוונטית. "אומגה 3" זה לא חומר. אומגה 3 זו תכונה. כמו צבע. נניח שאומגה 3 זה צבע כחול. עכשיו נניח שיש יריעת בד כחולה, כלומר יריעת בד שהיא אומגה 3 ויש חולצה כחולה כלומר חולצה שהיא אומגה 3. האם את יכולה להגיד שיריעת הבד הכחולה היא תחליף לחולצה כחולה? לפי ההגיון של שאלתך התשובה היא כן…. אבל במציאות את לא יכולה ללבוש יריעת בד שהיא חומר גלם. את צריכה קודם לתפור ממנה חולצה, כלומר להמיר אותה.

אותו דבר לגבי אומגה 3 בגוף – מה הגוף באמת צריך? ובכן הגוף צריך רק את חומצות השומן שיש בשמן דגים, EPA ו DHA. הוא יכול ליצר בעצמו שמן דגים מחומצות שומן שיש בשמן מרווה או פשתן, או שהוא יכול לקבל אותן ישירות משומן בעלי חיים כמו שמן דגים. כלומר התפקיד היחיד של שמן מרווה הוא חומר גלם לגוף ליצור שמן דגים.
אז מה רע בשמן מרווה? שום דבר לא רע מלבד העובדה שיש אנשים רבים, ביחוד אלו שסובלים ממחסור באומגה 3 דגית, שהגוף שלהם לא מסוגל להמיר שמן מרווה לשמן דגים. ואלו האנשים הכי חולים ולהם שמן מרווה לא עוזר ושמן דגים כן.

בברכה
גיא