ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
17/09/2013 | 

אומגה 3 מצמח המרווה – ALA – יתרונות על פני האומגה משמן הדגים – תשובה לטענות חברות השיווק הרשתי

גיא שלום
אני יודעת שפנו אליכם די הרבה בנושא אבל קבלתי היום דף מידע מחברת מרוולוס לגבי ההבדלים בין אומגה 3 צמחית לאומגה 3 מן החי. רציתי לדעת מה דעתכם לגבי ההבדלים שהם מציינים, מאחר וההשפעות המזיקות (כביכול) של אומגה מן החי כפי שהם מציגים נשמעות לי קצת קיצוניות:

תשובות בגוף השאלה:

האומגה הדגית עוברת תהליכי זיקוק המשתמשים בכימיקלים ה"כימיקלים" הם פחם פעיל וחרסית המהווים מסנן אידיאלי לרעלנים ולכן שמן דגים שעבר תהליך כזה הוא טהור לא פחות ואולי אף יותר משמן מרווה או כל מזון אחר שנחשף לאוויר לניקוי הרעלים הנמצאים במימי האוקיינוסים ולכן נמצאים גם בגוף הדגים. תהליכים אלה הורסים חלק מהיכולות שלה אני לא מכיר שום בסיס מדעי לטענה הזו. לאחר הניקוי, השמן הדגי נמצא ברמה מינימלית עפ"י התקן אולם הרעלנים לא מנוקים ממנו לחלוטין ולכן מגיעים גם לגוף שלנו . הכוונה לכספית, יוד, מתכות כבדות וזה מצטבר כרעלן בגוף שלנו עם הזמן אני לא מכיר שום בסיס מדעי לטענה הזו. יש הרבה פחות מכל הרעלנים הללו בשמן דגים מזוקק לעומת כל מזון טבעי אחר הנחשף לאוויר או למים בטבע .

שמן הדגים פוגע בספיגת ויטמינים ולעתים גורם לבעיות עיכול אני לא מכיר שום בסיס מדעי לטענה הזו, פשוט אין קשר בין השניים.

שמן הדגים מופק מהכבד של הדג. לכן הוא מכיל ויטמיני A ,D בכמות גבוהה. נטילה ממושכת עלולה לגרום להרעלה. שמן דגים איננו מופק מכבד דגים אלא מהגוף. הוא נקרא Fish body oil . לידיעתך- שמן כבד של דג הקוד Code liver oil הינו מוצר אחר שיש בו אמנם קצת אומגה 3 אבל איננו משמש כמקור יעיל לאומגה 3 בגלל התכולה הגבוהה של ויטמין A .

על DHA , EPA יש איסור על צריכה של יותר מ-2 גרם ליום. ל ALA אין מגבלה. אין שום מגבלה ידועה על צריכת EPA ו DHA והמגבלה היחידה על צריכתם היא העלות. נהפוך הוא כמה שתצרכי יותר, יותר טוב. יש ברשותי מחקרים שבדקו צריכה של 15 גרם EPA+DHA על פני חודשים ללא שום נזק אלא רק תוצאות חיוביות, במקרה ספציפי שיפור ניכר עד כדי ריפוי של ADHD .

שמן דגים מחליש את המערכת החיסונית, פוגע בתאי דם לבנים מסוג T . במחקר נמצא שנטילה של 12 שבועות גרמה להקטנה בייצור אינטרלוקין 2 שזהו חומר המעורב בדיכוי גידולים . שמן עתיר ALA לא גרם לתגובה זו . זה אכן עושה הגיון ששמן דגים מקטין את כמות הIL2 אבל זו תגובה רצויה ולא שלילית. IL2 מעורב בתגובות יתר של המערכת החיסונית כלומר בתגובות אוטואימוניות ודלקות כרוניות. העובדה ש ALA לא הוריד את ה IL2 רק מראה שהוא לא עושה את העבודה.

שמן דגים מכיל חלבון מן החי, מעודד מחלות לב ואוסטיאופורוזיס . נשגב מבינתי איך אפשר לכתוב דבר כזה. בשמן דגים מזוקק יש אפס נקודה אפס חלבון. המערכת שמזקקת את השמנ"ד לא מעבירה מולקולות בגודל חלבון אלא רק מולקולות קטנות בגודל של חומצות שומן. שמן דגים מונע מחלות לב ומונע אוסטאופורוזיס.

את מוזמנת בנוסף לקרוא את מידע על אומגה 3 צמחית באתר שלנו וגם את תגובת אושין ניוטרישן (הספקים שלנו) להאשמות השווא על רעלנים בשמנ"ד שלהם,

בברכה, גיא