ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
25/06/2018 | 

סיפור אמיתי! גיל-עד ארד – איך "ניצלתי מהסוכרת"

אם נתחיל מהסוף, היום אני בן 53 בריא, ללא תרופות וללא סוכרת. איך? זאת תגלו מיד.
כבר מתחילת שנות ה-30 שלי קיבלתי מהרופא סטטינים בעקבות כולסטרול גבוה. מאמצע שנות ה-40 עליתי במשקל וזה הפריע לי, וגם הייתי במעקב אצל רופא המשפחה שהפנה את תשומת הלב לרמות הסוכר, שהלך ועלה כמו גם מדדי ההמוגלובין A1C . הייתי בליווי של תזונאי מקופת החולים ולא כ"כ עזר. בהתחלה ירדתי מעט במשקל, אבל בהמשך לא היה שיפור. הרופא הגדיר אותי כטרום סוכרת עם כבד שומני….מושגים שלא כל-כך הכרתי. כשהרופא הזכיר שימוש בתרופה למניעת סוכרת, כנראה שהוא הבין את חוסר הנוחות שלי והציע לי תרופה הומאופתית. אני זוכר שבאותו היום שקניתי את התרופה הסתכלתי עליה ואמרתי לעצמי "את זה אני לא רוצה!".  אז הבנתי שלא המשקל מפריע לי אלא רמות הסוכר והבריאות שלי.
לקחתי על עצמי לקרוא וללמוד, אז רוב המידע היה באנגלית, והתוודיתי לתזונת הפליאו שהתחברתי אליה כי תמיד הייתי אדם שאוהב לאכול בשר ולא מפחד משומן באוכל. כך בשנת 2016 הגעתי להרצאה "מבוא לתזונת הפליאו" של תמי סירקיס, מאמנת בריאות ומנטורית לתזונה מבריאה, ולהרצאה של גיא בן-צבי. ואז נפל לי האסימון! מאוד התרשמתי מההסברים על מה קורה לגוף בעודף הסוכר וראיתי את זה על עצמי. הצטרפתי ללווי הקבוצתי של תמי ולמדתי מה לאכול ומה לא לאכול.
במקביל המשכתי את המעקב אצל רופא המשפחה, והוא הרים גבה…. עד ש…תוך  3 חודשים רמות הסוכר והטריגליצרידים החלו לרדת וירדתי 7 ק"ג . לפני השינוי רמות הHbA1c  שלי היו % 6.2 וכעת יציב על 5.4% (תקין) בשנה האחרונה והסוכר בטווח הנורמלי. אני יכול לומר ש"ניצלתי מהסוכרת".
לפני כשנה גם הפסקתי את הסטטינים וכעת אני 21 ק"ג פחות ממה שהייתי לפני 4 שנים!
בנוסף, הייתי סובל מכאבים חזקים בעקבות דלקת קשה בגיד ברגל. הייתי בטיפול פיזיו' כולל טיפולי חשמל ומדרסים… עד כדי כך שרצו לתת לי זריקות קורטיזון ולא הסכמתי. כ  3 שבועות משינוי התזונה חל שיפור משמעותי! היום אני רוכב על אופני שטח ויכול ללכת יחף, מה שפעם לא חלמתי עליו בכלל…
התזונה שלי כיום היא למעשה דלה בפחמימות. בבוקר אני שותה קפה עם שמנת או קרם קוקוס ואני אוכל ארוחה אחת ביום של בשר וירקות, משביעה ומזינה אותי לכל היום, בשילוב קפסולות של אומגה 3 גליל. בהתחלה חוויתי תופעות לוואי של המעבר ושל ההפסקה המיידית בסוכר ובפחמימות. הייתי מאוד רעב והיה לי קשה להתרגל למחשבה ולהרגל להכין את כל האוכל בבית ולא לאכול בחוץ.  עם הזמן, שמתי לב שאת ה'אקסטרה' אגוזים/שקדים שהייתי תמיד לוקח איתי, לא הייתי אוכל כי לא היה לי צורך.
אני אבא ל-3 ילדים ובעקבות השינוי שלי כל הבית עשה שינוי תזונתי – אין אצלנו פסטות, תפו"א וקמח בכלל! וכולם מרגישים טוב מאוד.
כן, אני אדם ממושמע שדובק במטרה, במיוחד כשקשור לבריאות, אבל גם אם אני באירוע אני מרשה לעצמי ליהנות מפרוסת עוגה ולא "נשבר" כי אני בוחר בבריאות שלי.
פרטי התקשרות 0544801152

גיל עד