ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
10/08/2014 | 

טורט והפרעות קשב וריכוז

מאז שהיה קטן ,נועם, הבן האמצעי שלנו, התקשה חברתית: הוא היה מאוד רגיש ונזקק להרבה תיווך עם הילדים. בגיל 5 החלו אצלו תופעות של כעס, והוא היה מתפרץ בעוצמה במצבים של חיכוך עם ילדים אחרים. כשעלה לבית הספר המצב החברתי היה חמור מאוד, עד שבכיתה ה' כבר לא היה לו אף חבר. לאחר ריב הוא התקשה להירגע ולחזור לכיתה, וחווה קושי לעצור את עצמו ולעיתים הגיע לאלימות. אחרי אירועים כאלה הוא לא הצליח לזכור בדיוק מה קרה ולמה. על למידה בכלל לא היה מה לדבר, הוא פשוט לא למד, סתם ישב בכיתה. היו לו בעיות קשות של קשב וריכוז והוא חווה קושי גדול בהבנת החומר הנלמד, עד שאפילו בבית הספר העדיפו לתת לו להתמודד עם כל הקשיים מבלי להוסיף עליו את עול הלימודים.

נועם סבל משינויים מאוד קיצוניים בין שמחה גדולה לכעס גדול, בתוך דקות. הוא הרבה לריב עם אחותו הגדולה, ששימשה לו במשך שנים "שק אגרוף", וויתרה לו בהרבה מריבות. נועם פשוט לא הצליח להבין מצבים חברתיים (בבית או בחברה) והמשפחה כולה סבלה מהמצב.

וכאילו לא די בזה, נועם סבל מחרדות, סיוטים, פחדים, ואלרגיות שונות, ובגיל 7 אובחן כסובל מתסמונת טורט, לאחר שהופיעו אצלו טיקים מאוד חזקים.

אבחון וטיפול קונבנציונלי

עם האבחון מיד קיבלנו תרופות פסיכיאטריות. התלבטנו מכיוון שאנחנו לא מאמינים בחיים עם תרופות, אך החלטנו לנסותן, כי המצב היה כה קשה. כל תקוותינו היו תלויות בטיפול שכלל תרופות וטיפול פסיכולוגי.

בהתחלה אכן חל שיפור. התופעות השונות נחלשו והילד החל לחוות סוג של הקלה והצלחה, אך לצד זה החלו תופעות לוואי לא פשוטות שנבעו מהתרופות. בנוסף, היה צריך להעלות את המינון התרופתי כל הזמן, דבר שהפחיד אותנו מאוד. לאחר תקופה, הרופאה אף החליטה להפסיק תרופה מסוג אחד ולהתחיל אחרת. מאוד התנגדנו, אך לא ידענו מה עוד אפשר לעשות כדי שמצב הילד ישתפר. חשבנו שכל עוד התרופות משפרות את המצב ותופעות הלוואי קטנות מתופעות הטורט אנחנו בסדר. אך ככל שעבר הזמן ראינו שהתרופות הן כמו מעגל קסמים שקשה לעצור אותו: מצד אחד הן לא עוזרות ומצד שני פחדנו לגלות מה יקרה אם נפסיק אותן…

במקביל, במסגרת שיטוטיי באינטרנט, קראתי על יתרונות האומגה 3 משמן דגים, מאוד הסתקרנתי, אך פחדתי לעשות צעד שנראה לי בזמנו מפחיד ולא בטוח. לאחר תקופה עם התרופה החדשה, שוב נוכחה הרופאה שהופיעו תופעות לוואי לא רצויות והחליטה לעצור אותה ולנסות אחרת.

המעבר לחיים ללא תרופות באמצעות אומגה 3 משמן דגים

בשלב הזה, כבר ידענו מה עלינו לעשות. ניצלנו את ההזדמנות שנועם נקי מתרופות והחלטנו לנסות משהו ש"לא בטוח שיעזור, אבל לפחות הוא טבעי ומרגיש לנו בטוח יותר מתרופות". נכנסנו לתהליך של פרוטוקול אומגה*, התחלנו לתת לנועם מינון אומגה 3 המתאים למשקלו בתוספת וויטמין E ואימצנו בשמחה את עקרונות תזונת אומגה, בהדרגה ובשיתוף פעולה עם הילד (ששמח לנסות משהו שונה מהתרופות).

מהרגע שהתחלנו בתהליך, בהמלצתו של גיא, שמנו לב לשיפור בכל התחומים. ככל שעבר הזמן המצב רק הלך והשתפר: הטיקים פחתו, הכעסים והשינויים הקיצוניים נעלמו, ובכל תחום בחיים ראינו שיפור.

מאז, לא חזרנו כמובן לטיפול התרופתי ואנחנו מרגישים שהטורט נעלם.

נועם שלנו, בן 13, סיים שנה ראשונה בחטיבת ביניים, בציונים מצוינים.

והכי חשוב: לילד יש חברים!

כל התופעות נעלמו כלא היו וקיבלנו נער מקסים, חכם, כשרוני ורגיש. חזרנו להיות משפחה מאושרת, עם 3 ילדים, שכל אחד מהם שונה ומיוחד ומאושר!

אנחנו מאוד ממליצים על דרך החיים הזאת, וכה שמחים שהחלטנו לתת לה הזדמנות והוצאנו מחיינו לא רק ערימה של תרופות, אלא גם את התסמונת טורט עצמה.

בהצלחה לכולם!

הוריו הגאים של נועם

*הערה לנושא פרוטוקול אומגה: שימוש במינון אומגה 3 המתאים למשקל הגוף וויטמין E הוא החלק המרכזי בתהליך, מומלץ להיעזר במחשבון: מינון אומגה 3 והמלצות שימוש

אצל ילדים ומבוגרים שאינם נוטלים תרופות, התהליך המלא של פרוטוקול אומגה אינו נדרש..

לסיפורים נוספים