ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
09/12/2020 | 

התרופה אמנם נתנה לנו שקט אבל היא פתחה בור חדש

סיפורה של אמא מדהימה שבחרה ללכת בדרך האלטרנטיבית, ובראש פתוח עם מחויבות לתהליך ולהחלמה של בתה הצליחה להוריד אותה מתרופות.

"כשביתי הייתה בת 5 התחלנו להרגיש שמשהו אינו תקין.
הילדה הייתה חסרת מנוח, מלאה באגרסיות ותוקפנות. הילדה הכתיבה את הלך הרוח בבית, זה היה ממש בלתי אפשרי. כשהיו מגיעים אורחים הביתה והיא הייתה חוטפת קריז באותו רגע היה נהרס ערב שלם. ילדה מלאה בתסכול.

רצינו לעשות לה אבחון, אך מכיוון שאנחנו גרים מחוץ לישראל והמודעות להפרעות קשב וריכוז נמוכה, היה לנו קשה מאוד למצוא מישהו שיאבחן אותה.
בסוף החלטנו לקחת אותה ולעשות לה אבחון בארץ, ואכן היא אובחנה עם הפרעות קשב חמורות שהתבטאו בתגובות אגרסיביות ותוקפניות.

בגיל 6 לקחנו אותה לפסיכיאטר. הפסיכיאטר הפנה אותנו אל מטפל ריגשי ושאל איך הילדה עם תרופות. אנחנו שבאותו זמן רק חיפשנו קצת שקט, משהו שירגיע את הילדה וייתן לנו רגע של בהירות מחשבתית, הסכמנו לטיפול התרופתי.
ואכן רשם לה הפסיכיאטר ריספרדל והתחלנו לתת לה אותו בצורה תהליכית בליווי צמוד של הפסיכיאטר.
התרופה אכן השפיעה, הילדה נהיתה רגועה יותר, היום היה נגמר בנעים וללא מלחמות.

אך יחד עם הרגיעה הגיעה תופעת הלוואי – "קרייבינג" מטורף, היו לה התקפי רעב חמורים שהיו חזקים ממנה, ברמה שהייתה מסיימת צלחת ענקית וישר מבקשת אחת נוספת.
כמובן שהילדה התחילה להשמין, ועם ההשמנה התחילו להגיע התגובות של הילדים בכיתה.
התרופה אמנם נתנה לנו שקט אבל היא פתחה בור חדש.

פנינו לפסיכיאטר וסיפרנו לו על תופעת הלוואי, התשובה שלו הייתה "אני יכול לתת לה תרופה אחרת, שאולי תשנה את תופעת הלוואי אבל היא לא תפתור את הבעיה".

כאן הגעתי לנקודת שבירה, והתחלתי לחפש טיפול אלטרנטיבי.

בעקבות שיחה עם חברה, שגרה קרוב אלינו (והיא לקוחה קבועה של גיא), נחשפתי לגיא בן צבי ולסיפור של אומגה 3 גליל.
פניתי אליו, והסברתי לו את המצב.
הוא הסביר לי שיש אפשרות לפתרון, שבמידה וקיים לילדה מחסור באומגה 3 זה יכול להיות הסיבה להופעתם של הפרעות קשב חמורות ובמידה ונמלא את המחסור יש לנו אפשרות להוריד את הילדה מתרופות ולאפשר לכולנו חיים טובים ונעימים יותר.
הוא גם ציין שזה תהליך ואנחנו נצטרך להיות עם אורך רוח, כי האומגה 3 לעומת התרופה אינה נותנת פתרון מידי ולוקח לה זמן להשפיע.

חשוב לי רגע לציין,
אני בנאדם מאוד פתוח, אני עובדת כמאמנת אישית ומלווה אנשים ביצירת שינוי בעזרת תהליך נכון. הבנתי שעלי לשנות את דרך הפעולה שלי, שאני צריכה לבוא לתהליך מנקודה של פתיחות לעניין ושלתוצאה ייקח זמן להגיע.
זהו מסר מאוד חשוב בעייני והוא נוגע לכל תחום בחיים ובעיקר כשזה מגיע לבריאות של הילדים שלנו.

המלצתו הראשונה של גיא הייתה לבצע לילדה בדיקת אינדקס על מנת שנבין מהו המחסור הקיים.
ביצענו את הבדיקה ואכן התברר כי הילדה נמצאת במחסור גדול, אם אינדקס תקין הוא מינימום 8 אז הילדה עמדה על 4.5, כמעט בחצי פחות מהמינימום הנדרש!

ב20 לספטמבר 2020 התחלנו לתת לילדה אומגה 3 במינון והתאמה אישית ע"פ המלצותיו של גיא.
ההתחלה הייתה קשה מאוד!! הירידה מהתרופות גרמה לילדה לרעשים חזקים מאוד שהתבטאו בתגובות אלימות ואגרסיביות, הבית ממש רעד מזה ואני התקרבתי לנקודת שבירה נוספת.
זה לקח 3 שבועות עד שהתחלנו להרגיש רגיעה ואחרי חודש הילדה נהייתה ממש רגועה יותר, יכלה לשבת באוטו בשקט ולנהל שיחות (דבר שהיה כמעט בלתי אפשרי לפני כן).

היום חודשיים אחרי, כשהילדה מטופלת בעזרת האומגה 3 גליל, מלווה בטיפול רגשי ולא צורכת תרופות אני יכולה להגיד שזכינו במתנה ענקית!
הרעב הגדול נעלם (מה שמדהים זה שגם הילדה עצמה הבינה שהרעב היה תוצאה של התרופה) היא הרבה יותר רגועה, היא מתקשרת ומדברת את מה שהיא מרגישה וחושבת ובצורה בוגרת, היא הרבה יותר מכילה ומודעת לעצמה ולסביבה.

הסברתי לה שהיא לוקחת משהו טבעי ומשום שהבינה שהתרופה שאינה טבעית עשתה לה רע, היא מוכנה לקחת את השמן. אני מנקבת את הכמוסה ונותנת לה את השמן בכפית ואז היא שותה מיץ על מנת להעביר את הטעם.

אז אני מלאת תודה! תודה למלאך גיא שעזר לנו לייצר חיים טובים יותר.
אני מפיצה את הסיפור של אומגה בכל מקום אפשרי ואפילו יצא לי לחשוף רופאים אל הסיפור!

ולכל ההורים שקוראים את הסיפור, המסר שלי אליכם הוא אל תתייאשו! כדי להגיע לפתרון עלינו להיות עם ראש פתוח, הליכה בדרך האלטרנטיבית דורשת פתיחות מלאה ומסירות.. לי זה השתלם!

אמא לילדה שמחה ושלווה יותר!