ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
03/06/2015 | 

אומגה 3 גליל ופסוריאזיס

סיפור שיושב במגרה מאז שנה שעברה, סופסוף העלינו לפרסום:

יוני 2014

דורית התגברה על הפסוריאזיס. היא עשתה זאת באמצעות אומגה 3 משמן דגים בתוספת ויטמין E. היא מתארת עור חלק ונעים, בלי סימנים ובלי גירודים. והיא קיבלה גם בונוס ונפתרה מהאלרגיה האביבית המציקה. דורית מספרת על התהליך שעברה ועל הפתרון שמצאה. קראו להלן:

"לפני כחמש עשרה שנה התפרצה אצלי לראשונה מחלת הפסוריאזיס. התקפי פסוריאזיס מתבטאים בגירוד נוראי שהופך לקשקשת ובסופו של דבר לחתכים מדממים וכואבים מאוד. אצלי התסמינים האלו הופיעו בשתי הידיים, ולפעמים גם גב היד הייתה מתנפחת.

כשהמחלה התפרצה נתנו לי משחה בשם 'דיטרוקרים' שכיום כבר לא משווקים בארץ. המשחה הייתה מבוססת על נפט, והייתה צובעת את העור באדום (וגם את כל מה שבא במגע עם העור, כמו בגדים, רהיטים וכו'). המשמעות של זה היא לישון עם כפפות על הידיים, ובכלל התעסקות לא נעימה. הטיפול ב'דיטוקרים' הוא טיפול ארוך שלוקח כמה חודשים. המשחה הזו מגיעה באחוזי ריכוז שונים ואני הגעתי לאחוזים גבוהים. לאחר שנתיים של טיפול בעזרת המשחה הזו, המצב שלי הלך והשתפר לאט עד שבסוף הפסוריאזיס נעלם למשך 10 שנים.

לפני 5 שנים המחלה התפרצה שוב בעקבות טראומה, כשבת אחותי האהובה חלתה בסרטן. שוב הגעתי למצב קשה עד כדי חתכים מדממים. אני אדריכלית שעובדת עם הידיים כך שהפגיעה בידיים היתה קשה לי שבעתיים. הפעם נתנו לי משחה חדשה שמבוססת על ויטמין D בשם 'דייבובט' ומכילה סטרואידים. כשההתפרצות היתה קלה הדייבובט הרגיע את הגירוד, אבל רק באופן זמני ורק לשם הרגעה. לא נרפאתי וההתפרצויות היו חוזרות ונשנות.

המחלה הזו מגיעה בגלים, וכשמתחיל התקף מגיע הגירוד ואחריו הקשקשת והחתכים המדממים, ואז כעבור שבועיים כשכבר נדמה שהגל עבר, מתפרץ גל חדש וכל הסבל מתחיל מחדש… עוצמת הגלים ותדירותם רק הלכו והתגברו אצלי. שוב פעם ניסיתי להשתמש בדיטרוקרים הצובעת באדום, אבל זה לא עזר ואפילו צרב יותר.

לאחר שנה של שימוש חוזר במשחות, לפני כארבע שנים, התוודעתי ליתרון של אומגה 3 דרך הבן שלי שיש לו בעיות קשב וריכוז (אבל זה כבר לסיפור אחר…). הלכתי להרצאה של גיא בנושא קשב וריכוז, ובדרך אגב גיא גם הזכיר את הטיפול באלרגיות, אז החלטתי תוך כדי הטיפול בבני לטפל גם בעצמי.

לפני ששמעתי את ההרצאה לקחתי כמויות מאוד קטנות של אומגה 3 משמן דגים, אבל אחרי ההרצאה נכנסתי למחשבון המינונים באתר של אומגה 3 גליל והבנתי שהחוכמה היא לעשות שימוש מותאם.

עם התחלת השימוש במינונים המתאימים, לאט לאט ההתקפים נרגעו. בהתחלה הם המשיכו להופיע אבל כל התקף היה פחות גרוע וקצר יותר מקודמו. היו הרבה פחות חתכים ובלי קשקשת, גב היד הצליח להגיע לריפוי מלא. כל הזמן הזה לא הייתי בטוחה שהאומגה זה מה שעוזר אז גם נעזרתי בדייבובט להרגעה.

בכמה חודשים האחרונים אני מרגישה שהגעתי לריפוי מלא. מדי פעם נדמה לי שמגיע רמז לגירוד, אבל כבר מעל חודש שאין לי שום סימנים על הידיים וההתקפים פשוט לא מגיעים.

אני שוקלת בערך 70 ק"ג ועכשיו אני לוקחת בכל יום 5 כמוסות אומגה 3 גליל (היו תקופות שהעליתי ל- 7 כמוסות ביום). למינון הזה הגעתי בהדרגה, וככל שהעליתי במינון ראיתי שיפור נוסף. בשלב מסוים נראה היה שהשיפור נעצר ואז בעצתו של גיא הוספתי וויטמין E ומגמת השיפור חזרה, עד הריפוי.

לכן אני מוסיפה בכל יום כמוסה אחת של ויטמין E, וכן נוטלת ויטמין D בעקבות מחסור שהתגלה בבדיקות דם. אני משתדלת לשמור על תזונת אומגה כמה שאפשר (מפחיתה סוכרים כמה שאפשר, אם כי אני מודה שזה קשה לי).

ובונוס נוסף קיבלתי- המון שנים סבלתי מאלרגיה אביבית. תמיד בין פברואר למאי הייתי סובלת נורא מליחה, כאבי ראש וגירודים בעיניים, ועכשיו זה מאוד מאוד השתפר, וגם אם יש גל אלרגיה הוא הרבה יותר עדין. בשנה שלקחתי אומגה זה מיד נעלם. באביב הזה הכל עובר עלי הרבה יותר בקלות.

לסיכום, אני מרגישה שהפסוריאזיס (וגם האלרגיות) כבר מאחורי. כבר חודשים שלא ראיתי חתך בעור וזו הרגשה נהדרת. אני מאמינה שזה לא יחזור שוב. אני ממליצה למי שסובל מפסוריאזיס להיעזר באומגה 3 משמן דגים בתוספת ויטמין E כפי שעשיתי אני.

בברכה, דורית"

* שמה האמתי של דורית נשמר אצלנו, לבקשתה.

על סמך הניסיון של דורית אפשר לקבל המלצות שימוש למינון אומגה 3 בהמלצות שימוש

לסיפורים נוספים

לחנות

להמלצות שימוש ומחשבון מינונים