ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > הפרעות קשב וריכוז ותסמונות נוירו-פסיכיאטריות נוספות תיסוף אומגה 3 משפר סימפטומים של קשב וריכוז אצל ילדים 
0
09/04/2023 | 

תיסוף אומגה 3 משפר סימפטומים של קשב וריכוז אצל ילדים

מחקר ישראלי התערבותי בקרב ילדים המאובחנים עם הפרעת קשב הראה כי תיסוף מתאים מנורמל למשקל גוף של אומגה 3 לילדים עם הפרעת קשב במשך חצי שנה העלה את רמת אינדקס אומגה 3 בדם בצורה משמעותית והביא לשיפור במדדי קשב וריכוז, כפי שנמדדו בשאלונים מקובלים וכן בהערכות של פסיכיאטר ילדים.
את השיפור באינדקס אומגה 3 ובהשפעות המיטיבות של עלייתו ניתן היה לראות כבר לאחר 3 חודשים.

התאמת המינון למשקל של הילד
החידוש במחקר זה לעומת מחקרים קודמים שהוכיחו את הקשר בין מחסור באומגה 3 לסימפטומים של קשב וריכוז, הינו במתן מינון מנורמל למשקל גוף של כל ילד (במיליגרם לק"ג גוף) של EPA+DHA במקום מתן של מינון קבוע (במיליגרם) לכל הנבדקים.

אומגה 3 גליל טרייה מהמקרר
חידוש נוסף במחקר זה הינו בדיקה ואבטחת טריות וחוסר חמצון של התוסף, בזכות אחסון בקרור כל חיי המדף, המבטיחה רמת חימצון נמוכה ואפקטיביות מקסימלית. כמוסות האומגה 3 נתרמו למחקר ע"י אומגה גליל.

קשר בין אינדקס אומגה 3 לקשב וריכוז
המחקר הראה קישור ברור בין רמת אינדקס אומגה 3 כערך מדיד לבין שיפור מדיד בסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז. האינדקס הממוצע של ילדי ה ADHD בתחילת המחקר היה 4% וחומרת הפרעת הקשב הממוצעת היתה 5 מתוך 7. בסיום המחקר לאחר 6 חודשים האינדקס הממוצע עלה ל 10% בעוד שחומרת הפרעת הקשב ירדה ל 3.7 מתוך 7. השיפור הוגדר כמשמעותי מאוד על ידי מנהל המחקר.

לקריאת המחקר שהתפרסם במגזין  Current Psychiatry Research and Reviews, 2022, Vol. 18, No. 0 לחצו כאן

למה אנו (אומגה גליל) ממליצים לשים לב במחקר הזה?

  • נעשה שימוש באומגה 3 מהמקרר, המבטיחה רמת חימצון נמוכה של האומגה 3
  • המינון היומי של אומגה 3 EPA+DHA (ביחס של 2:1 לטובת EPA) אשר נורמל למשקל הגוף של הנבדק, הביא לעליה באינדקס אומגה 3 בדם בתוך 3 חודשים, עליה שנמשכה גם על פני 6 חודשים עד הגעה לרמת אינדקס יציבה חדשה.
  • עלייה באינדקס אומגה 3 נמצאה קשורה לשיפור בתסמיני קשב וריכוז בתוך 3 חודשים, שיפור אשר המשיך עד 6 חודשים בצורה מקבילה לעליה באינדקס.

המלצותינו (אומגה גליל) בעקבות ממצאי מחקר זה:

  • ביצוע בדיקת אינדקס אומגה 3 לבירור רמת המחסור באומגה 3 אצל ילדים עם תסמיני הפרעת קשב וריכוז.
  • לאחר ביצוע הבדיקה בפועל, ניתן להתחיל מיידית בתיסוף אומגה 3 טרייה מהמקרר.
  • בהתאם לממצאי הבדיקה –לדייק את המיון היומי על פי האינדקס האישי.
  • במידה שמושגת הטבה בטווח של 3-6 חודשים, מומלץ לשמור על המשך צריכת אומגה 3 למשך כשנה ואז במידה והכל יציב ניתן לרדת במינון לרמת מינון תחזוקה. כמובן שניתן לבצע בדיקה נוספת על מנת לזהות לאיזה אינדקס הגיע הילד ובכך לדייק את המלצת המינון לתחזוקה.
  • על סמך ממצאי המחקר הזה ומידע נוסף מלקוחות רבים, ההמלצה שלנו לאינדקס אומגה 3 של 10% כאינדקס יעד להפחתת תסמיני קשב וריכוז בילדים שיש להם מחסור.
  • הערה חשובה: זה עוזר רק אם חסר. ילדים שאין להם מחסור באומגה 3 ובכל זאת סובלים מהפרעת קשב כנראה שתיסוף אומגה 3 לא יעזור להם, כפי שהראה המחקר בתת אוכלוסיה מתוך הילדים הנבדקים. הילדים שאצלם האינדקס היה גבוה יותר בתחילת המחקר ראו פחות שיפור בהפרעת הקשב בסופו.

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם