ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > הריון ופוריות תזונת האם בהריון משפיעה על התפתחות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות אצל הילד 
0
16/07/2019 | 

תזונת האם בהריון משפיעה על התפתחות הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות אצל הילד

מחקר חדש (יוני 2019) שפורסם בעיתון The Journal of Pediatrics, מראה שיחס גבוה של אומגה 6:אומגה 3 בדם חבל הטבור היה קשור לאינדקס ADHD גבוה יותר בגיל 7.
במילים פשוטות- מחסור באומגה 3 אצל האמא במהלך ההריון יכול להוביל לתסמיני הפרעת קשב וריכוז בילדות.
המחקר התבסס על עוקבת ילודה מבוססת אוכלוסייה בספרד. ריכוזי חומצה ארכידונית (אומגה 6), חומצה איקוסאפנטנואית (אומגה 3 מסוג EPA) וחומצה דוקסאהקסאנואית (אומגה 3 מסוג DHA) נבדקו בדם שנלקח מחבל הטבור.
תסמיני ADHD דווחו על-ידי המורים בגיל 4 ועל – ידי ההורים בגיל 7.
הממצאים של החוקרים מציעים כי התזונה של האם במהלך ההריון עשויה להשפיע על הסיכון להתפתחות של ADHD אצל הצאצאים שלה בטווח הרחוק.
Vicente-Lopez, M. et al. (2019) The Journal of Pediatrics 209.
ידוע ומוכח כי חומצות שומן מסוג אומגה 6 ואומגה 3 הינן חיוניות להתפתחות ותפקוד תקין של מערכת העצבים.
אולם בעולם המערבי אומגה 6 יש בשפע במזון, בעוד אומגה 3 (EPA+DHA) קשה למצוא באוכל. על כן אצל אימהות רבות וגם אצל ילדים רבים קיים מחסור באומגה 3.
כדאי להבין- הורדת רמת האומגה 6 (שהיא חיונית בפני עצמה) בתזונת האם לא תתרום דבר ואף עלולה להזיק להתפתחות העובר . רק אומגה 3 בכמות מספיקה היא שתסדר את הסינרגיה עם שפע אומגה 6 הקיים.
מה הקשר בין אומגה 3 לקשב וריכוז? אומגה 3 היא חומצת שומן המתמקמת במעברים שבין התאים ואחראית על ויסות התקשורת הבין תאית, למשל במוח ובמערכת העצבים.
ניתן לראות בפועל כי עבור ילדים ומבוגרים רבים בעלי אינדקס אומגה 3 נמוך, תוספת אומגה 3 לתזונה אכן משפיעה לטובה על הקשב, הריכוז, הזיכרון והרגיעה.
בדיקת אינדקס אומגה 3 היא בדיקה לקביעת רמת אומגה 3 בדם, המבטאת את רמת חומצות השומן EPA ו-DHA החיוניות לתפקוד המוח, הלב והמערכת החיסונית. הבדיקה פשוטה לשימוש וניתנת לביצוע עצמי, מהיר וקל.
להזמנת ערכת בדיקה לביתכם ומידע נוסף לחצו כאן.

*המידע בחסות אומגה 3 גליל

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם