ראיון עם אופיר פוגל על מצוינות בבריאות

הכירו את אופיר פוגל, נטורופת מוערך מאוד שמציע לא פחות מאשר מצויינות בבריאות, דרך ראיון שערכנו באפריל 2021.

שלום אופיר, ספר לנו קצת על עצמך.

לפני הכל אני אבא של אלה וכליל, ובן זוגה של יערה. ב- 20 שנה האחרונות אני עוסק אך ורק בלעזור כמיטב יכולתי לכמה שיותר אנשים להתקרב אל עבר הבריאות האופטימלית שלהם. אני נטורופת בהכשרתי, כתבתי שני ספרי בריאות, מלמד, מרצה ומעביר סדנאות והרצאות בארץ ובעולם. עוסק כל השנים במחקר בשת״פ יחידת המחקר בבי״ח ״שמיר״, ומלמד בקמפוס ברושים באוניברסיטת ת״א. מחכה בקוצר רוח להגיע ל״אמצע הדרך״ כשימלאו לי בשנה הבאה 50 חורפים…

איך הגעת לעסוק בתחום?

פציעה קשה בברך הביאה אותי לגלות את פוטנציאל הריפוי העצום הטמון בטבע, ובטבע האדם. למרות ש״הבטיחו״ לי ניתוח מורכב ומוגבלות לכל החיים, הצלחתי בעבודה קשה להחלים באופן מלא ללא שום התערבות כירורגית. מאז השתנו חיי – ורק לטובה.

באילו מצבים בריאותיים אתה מתמחה?

למרות שאני מלמד ומלווה אנשים במגוון רחב של בעיות בריאות רלוונטיות לרפואה הטבעית, עיקר האנשים הבאים אלי מתמודדים עם בעיות הקשורות למערכת הלב-עורקים-מוח. אלה כוללים עודף משקל, סוכרת, לחץ דם, שומני דם, כולסטרול, מתח ולחץ, טרשת עורקים, תסמונת מטאבולית ועוד. בשלוש השנים האחרונות אני מתעמק וחוקר רבות את הקשר בין תזונה ואורח חיים לבריאות המוח בדגש על דמנציה ואלצהיימר. בשנה האחרונה התחלתי לטפל באנשים גם במצבים אלה.

האם תוכל לשתף אותנו באיזה סיפור הצלחה?

כל פעם שאדם מספר לי שהרופא הוריד לו תרופות (ללחץ דם, סוכרת, כולסטרול וכדומה), והוא מאוזן ומרגיש טוב יותר – אני מברך את היקום (וכוחות הטבע), ומסופק עד אין סוף מהדרך המקצועית בה בחרתי ללכת. אם מקרים אלה לא היו מתרחשים מספר פעמים בחודש, לא הייתי יכול להמשיך בדרך זו.

האם יש לך איזה טיפ לחיים טובים ואף מצויינים?

במילה אחת: אהבה. בשתי מילים: אהבה עצמית.
למיטב הבנתי, אנרגיה ומהות של אהבה היא הכוח המבריא החשוב והמשמעותי ביותר.

ומה עם איזה מתכון מנצח?

מרתח קינמון. הכוונה היא לא להוסיף קינמון למים חמים או לחליטה, אלא ממש להרתיח מספר מקלות קינמון למשך לפחות 10 דקות בפינג׳ן עם מים. לאחר שמוזגים את הנוזל לכוס, ממתינים מעט שיתקרר ומופתעים לגלות עד כמה המשקה מתוק וחזק.
יש כאלה שיבחרו להוסיף לזה חלב צמחי בריא ואולי אף תבלינים שיהפכו את המשקה למשהו בסגנון צ׳אי הודי מפנק (ואולי חריף).
לקינמון תכונות בריאותיות נפלאות, ובין השאר עוזר לאיזון סוכר, ולעיתים אף להפחתת התשוקה למתוק.

אז איך תסכם בפסקה אחת את כל העושר הזה?

אני חושב שאחרי שנים של טיפול, עשייה, למידה, חקירה וקריאה – אחרי שנראה לי שהבנתי לא רע מה ניתן ללמוד מהאנשים הבריאים בעולם, מהאבולוציה של האדם, כמו גם מהמחקרים הטובים ביותר בתחום – אני מצליח לשרטט לראשונה כיוון תזונתי למצויינות בבריאות הלוקח בחשבון את כל השיקולים הללו ומתאים למרבית האנשים. להבנתי ישנה חשיבות רבה לעצם הניסיון להצביע על כיוון תזונתי מצויין, גם אם לא מתאים לכל אחד ואחת ללכת בדרך זה במאה אחוז. מנסיוני כיוון זה אפשרי ואפילו טעים.

בקורס הדיגיטלי שייפתח שוב בקרוב אני מציג בצורה ברורה את מירב הידע שצברתי בתחום, עם דגש על ביסוס מדעי ומעשי של ההמלצות.

אני שמח להעניק לגולשי אתר אומגה 3 גליל 10% הנחה על מחיר הקורס, לנרשמים עד 22.4.21. כתבו בשדה של קוד קופון: גליל

להרשמה לחצו כאן