ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
5
12/12/2013 | 

חשמל זורם בכפות רגליך

ההרגל "להרגיש טוב" ע"י הליכה יחפה שפעם הייתי סקפטי לגביו? מסתבר שהרבה ארופאים עושים את זה… וזה יכול לרומם את מצב הרוח.

מאת ד"ר מרקולה, למאמר המלא באתר מרקולה דוט קום >
תרגום ותקציר ע"י אומגה 3 גליל

עכשיו אני מנצל את אפקט החיבור לכדור הארץ כמעט בכל מקום אליו אני הולך, 24/7. גלו כיצד לשכפל את התוצאות של תופעה אירופאית, גם כאשר זה קר ורטוב או אפילו אם אין לך זמן לעשות את זה…

תהית פעם מדוע אתה מרגיש במצב רוח מרומם בזמן הליכה יחפה על חוף הים?

אולי זו רק העובדה שאתה בחופשה באקלים חם, או שאולי זה בגלל שאתה מרגיש כל כך נפלא בבגד הים החדש…לאחר שעבדת כה קשה להשגת המראה המחוטב…

או, אולי זה פשוט יום יפה … אתה טובל את הרגליים במים… מרגיש את זרימת רוח הים בשיערך… לכל הדברים האלה יכולים להיות השפעה חיובית על מצב הרוח שלך.

אבל האם יש סיבות פחות ברורות לכך שאתה מרגיש טוב יותר? האם יש כאן פעולה של כוחות שאינך מודע להם?

כיום אני מאמין שכן… אבל לא תמיד חשבתי כך. במשך שנים רבות הייתי סקפטי… פשוט לא היו מספיק ראיות. אולם ב 4-5 השנים האחרונות, אני מנצל את היתרון של החיבור הקטן הזה כמעט 24/7. למעשה, גם בעת נסיעה, אני יוצא מגדרי כדי להשתמש בו ככל האפשר .

אז מה השתנה בחשיבה שלי על כל הנושא הזה? ומדוע זיהו אחרים את הפוטנציאל הבריא שלו?

ומה העניין הגדול בהליכה יחפה ומה שנקרא 'חיבור' לכדור הארץ?

האם נעליים מבודדות אותנו מיתרונות ארציים?

אנשים יודעים כבר די הרבה זמן שהליכה יחפה על חוף הים או בשטח לעתים קרובות גורמת להם להרגיש טוב…

במקומות בעולם כמו גרמניה, אוסטריה ושוויץ, ישנן קהילות שיש להם מסורת ארוכת שנים של לקום מוקדם כדי ללכת לטיול בוקר בלי גרביים ונעליים. המפתח כאן הוא שהם הולכים בלי גרביים או נעליים ולכן יש להם קשר פיזי ישיר עם האדמה.

יש ארגון עולמי שנקרא "חברה לחיים יחפים", אשר מקדם את הסרת הנעליים והגרביים, והליכה באופן טבעי על פני כדור הארץ.

במקומות רבים באירופה יש מדשאות ספציפיות שבהן אנשים יוצאים ללכת לכמה שעות ברגליהם היחפות.
הסוליות של רוב הנעליים המודרניות עשויות מחומר סינטטי, שיכול לבודד את הרגליים והגוף מכדור הארץ.

חלק גדול ממה שגרם לך להתנתק מכדור הארץ כרוך באבולוציה של הנעליים שאתה לובש. שנות החמישים של המאה הקודמת רוב הנעליים היו עשויים כמעט לחלוטין מעור.

אך מאז, גומי סינטטי, פלסטיק וחומרים טבעיים אחרים מצאו את דרכם למבנה הנעל. כמעט כל החומרים הללו כמו ניאופרן וחומרים מסוג הגומי הם מבודדים מאוד יעילים ומונעים ממך להתחבר לאדמה.

עור הוא חומר מוליך כאשר הוא לח, ומסייע לשמור על החיבור שלך עם כדור הארץ דרך הרגליים. עור היה החומר העיקרי ששימש לבניית נעליים, סנדלים,ומוקסינים פשוטים שראשיתם לפני יותר מ 14,000 שנים. מכיוון שהשימוש בחומר זה ככלי לרגל הוא כה ארוך לאורך ההיסטוריה האנושית, סביר להניח שהביולוגיה שלכם מותאמת היטב לחומר זה.

למרבה הצער, מרבית הסוליות המשמשות לבניית הנעל המודרנית הן סינתטיות וממלאות תפקיד משמעותי בבידוד הרגליים והגוף שלך מכדור הארץ. בואו ניקח מבט מקרוב על הכוחות במשחק כאן, אשר בגללם אני מאמין שהחיבור הזה לכדור הארץ הוא כל כך חשוב…

המדע המחשמל מאחורי כל זה

מחקרים שנערכו לאחרונה מצביעים על כך שתחושת התרוממות הרוח שאתם חווים כאשר אתם הולכים יחפים על פני כדור הארץ עשויה להיות תוצאה של מספר עובדות מדעיות פשוטות…

כל הגוף שלך נשלט ומופעל על ידי אותות חשמליים הפועלים דרך הגוף ומאפשר לתאים לתקשר זה עם זה.

הגוף הוא סוג של מוליך (מכיל אלקטרונים שיכולים לשאת אנרגיה חשמלית מתא לתא) מכיוון שהוא מכיל כמויות גדולות של יונים טעונים המומסים במים בצורה של דם ונוזלי גוף… שדות חשמליים הם חיוניים לתהליכים מערכתיים ופיסיולוגיים רבים בתוך גופך.

בשל הבדלים חשמליים בין האטמוספרה העליונה לבין האדמה והברקים, כדור הארץ הוא מקור טבעי (ומנקודת מבטו של הגוף אינסופי במהותו) של אלקטרונים.

כשאתה הולך יחף על פני כדור הארץ, יש העברה של אלקטרונים חופשיים מכדור הארץ לתוך גופך, והם מתפשטים בכל הרקמות. האפקט הוא מספיק כדי לשמור על גופך טעון באותו פוטנציאל חשמלי שלילי כמו כדור הארץ. תהליך פשוט זה נקרא "הארקה".

אם אתה נועל נעלי פלסטיק או גומי, שניהם מבודדים יעילים מאוד, אתה מנותק מהאנרגיה הטבעית שזורמת מכדור הארץ.

ייתכן שלא חשבת על זה עד היום, אך יש לזכור כי פלסטיק וגומי הם מבודדים מצוינים ולכן משמשים לעתים קרובות לבודד חוטי חשמל זה מזה ולמנוע קצר חשמלי.

למה ברק הוא כל כך חשוב?

פני השטח של כדור הארץ הם מקור טבעי של אלקטרונים חופשיים בשל אפקט הטעינה מברקים.

יש הבדל מאוד משמעותי בפוטנציאל החשמלי בין הקרקע והאטמוספרה העליונה, אשר אחראי ליצירת ברקים. הברקים מופיעים בכל רחבי כדור הארץ ותפקידם לנטרל את ההבדל הזה.

אפילו אם אינך רואה ברקים כשאתה מציץ החוצה ברגע זה, יש להבין שברקים מתרחשים אי שם על פני כדור הארץ ברגע זה ממש, והם טוענים את הקרקע במקור גדול של אלקטרונים.

זו הסיבה לכך שהשטח של כדור הארץ טעון במטען שלילי, או מוארק, ולכן זהו גם המקור טבעי לאלקטרונים עבור גופך.
האם זה יכול להיות חלק מן נוגד החימצון האולטימטיבי?

כמה אתה יודע על רדיקלים חופשיים? בעיקרון, רדיקלים חופשיים הם מולקולות לא מאוזנות החסרות אלקטרון. ההשפעות של רדיקלים חופשיים יכולות להיות מוסברות במונחים של תגובה מהירה ואלימה המתרחשת כאשר מטענים חשמליים מחולקים מחדש בין המולקולות המגיבות.

ישנן דרכים רבות למנוע נזק פוטנציאלי מפני רדיקלים חופשיים, כמו לאכול נבטים אורגניים באיכות גבוהה וירקות ואפילו בעזרת נוגדי חמצון חזקים כמו אסטקסנטין , ויטמין E , ויטמין C ועוד רבים נוספים אחרים.

אז, מה הקשר בין זה לבין הארקה וחיבור לכדור הארץ? ובכן, כפי שכבר למדנו, כאשר אתה מקורקע לכדור הארץ, מתרחשת העברה של אלקטרונים חופשיים מכדור הארץ אל תוך גופך.

הדרכים הטובות ביותר לקבל הארקה

לטבול בים או אפילו רק את כפות הרגליים שלך, ואז הן מוקפות באחד המוליכים הטבעיים הטובים ביותר בסביבה, מים מלוחים. אבל אפילו מים מתוקים באגם יעבדו ממש טוב. אבל בגלל כל המינרלים הנמצאים במי ים, המוליכות שלהם טובה בהרבה ממי אגמים, ומכיוון שהגוף שלך מכיל בעיקר מים, טבילה בים יוצרת חיבור אדמה מצוין.

הליכה יחפה בדשא רטוב מטל. לשם הארקה, הליכה יחפה על דשא מכוסה טל הוא האופציה הטובה הבאה אחרי טבילת הרגליים במי ים.שטח דשא שמכוסה בטל הבוקר טוב במיוחד. הלחות של הדשא יכולה לשפר את המוליכות בין הרגליים שלך לבין הקרקע. כפי שציינתי לעיל, יש מנהג אירופאי לעשות זאת לכמה שעות בכל בוקר.

אתה יכול גם לקבל הארקה על ידי הליכה יחפה על בטון, אך זה עובד טוב יותר אם הבטון רטוב. עם זאת, לא תקבל הארקה על ידי הליכה יחפה על אספלט או סיפון עץ משום שהם מבודדים וימנעו את ההעברה של אלקטרונים חופשיים מכדור הארץ.

חוסמי הארקה הממוקמים בתוך הבית שלך

הנה כמה דוגמאות של חומרי ריצוף נפוצים הנמצאים בתוך בתים שיכולים להוות מונעי הולכה רציניים. חומרים אלו בדרך כלל מגבילים את האלקטרונים שעוברים דרכם ואינם מתאימים להארקה יחפה:

עץ – חומר מבודד (ולעתים קרובות סינתטי), ולרוב מונע הארקה

ויניל- חומר סינטטי הנמצא במטבחים וחדרי אמבטיה רבים נוטה להיות מוליך גרוע

שטיח- רב השטיחים הם סינטטים ואם הבטון מתחת לשטיח אטום, יחד הם מוליך גרוע

מרצפות- אריחי קרמיקה רבים לעתים קרובות אטומים כדי להגן עליהם מפני בליה וזה מגביל את האלקטרונים שעוברים דרכם. אםהבטון מתחת לאריחים גם הוא אטום יהי זה מוליך גרוע מאוד

אריחים- תלוי אם הם משיש סינטטי או טבעי והאם הבטון מתחת אטום או לא.

ובכן, זה די מאתגר לנצל הארקה על ידי הליכה יחפה בתוך הבית. ללא ספק, הזדמנות הטובה ביותר להארקה היא ללכת יחף בחוץ על כדור הארץ.

אבל כמו שהזכרתי קודם לכן ייתכן שלא תוכל לטייל בחוץ כל יום… מכאן והלאה ד"ר מרקולה רושם המלצות כיצד לייצר הארקה מלאכותית וממליץ על מוצרים שניתן לרכוש או לחילופין כיצד לייצר כאלו בעצמך, קרא אותן במאמר המקורי >

5 תגובות

  1. איילת גלילי הגיב:

    תודה על התירגום והקישור. נחמד ומחזק לשמוע הסבר מדעי לדבר שמרגישים באופן טבעי

  2. עינבלית הגיב:

    מאוד מעניין, באמת הכי כייף ללכת יחף.

  3. דודו טל הגיב:

    האם יש בארץ קבוצות של מטיילים יחפים?
    לא הצלחתי למצוא למרות כל מאמצי

    • אור שוהם הגיב:

      שלום דודו
      אנחנו כאן לא מכירים קבוצות כאלה, ממליצה שתתעניין במועדונים שעושים אימוני קרוספיט
      בברכה, אור

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם