ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
05/06/2019 | 

הרצאות ביוטיוב מכנס רפואת יתר הפרעת קשב

הכנס המיוחד הזה התקיים ביום שישי 24.5.19. היה מרגש.
האורחים, המרצים והמארגנים כולם יחד תרמו לתחושת השליחות והמשך עשיה
בתחום "רפואת-היתר" מחד והעצמת הבריאות הגופנית והנפשית מאידך.
אנו שמחים לשתף אתכם במיגוון ההרצאות שהעלנו גם ליוטיוב שלנו.

רותם אליזרע, כתב הבריאות של ידיעות אחרונות
כולנו חלק מסטטיסטיקה כלשהי. איפה כל אחד מאיתנו נמצא בסטטיסטיקה של האבחונים, המרשמים והשימוש בתרופות להפרעות קשב? בהרצאה זו נבין את המצב בישראל, מה הבעיה? מה יכולים להיות הגורמים? לאן מצביעה המגמה העתידית ומדוע נדרש שינוי. זו המציאות שבה אנו חיים וחשוב שנבין אותה.
להרצאתו של רותם אליזרע ביוטיוב נא ללחוץ

ד"ר מיכאל אבולעפיה, פסיכיאטר ילדים ונוער, מנהל מכון 'אבולעפיה' להכשרת פסיכותרפיסטים. 
מהי בעצם הפרעת קשב? האם זו מחלה? אילו גורמים יכולים ליצור סימפטומים של הפרעת קשב? האם טיפול רק בתסמינים הינו טיפול אמיתי ומה משמעותו לטווח הארוך? אלו הן שאלות בסיסיות שכל הורה ופסיכיאטר צריך לשאול את עצמו לפני החלטה על טיפול בהפרעת קשב. בהרצאה נשמע על גישה פסיכיאטרית שונה מהמקובל, של טיפול שורשי בהפרעת קשב העושה שימוש בכוחות פנימיים וסביבתיים העומדים לרשות הילד או הנער, מתוך ענווה וכבוד למטופל, להוריו ולסביבתו.
להרצאתו של ד"ר מיכאל אבולעפיה ביוטיוב נא ללחוץ

גיא בן צבי, מנכ"ל אומגה 3 גליל וחוקר תזונה עצמאי
לפעמים יש לעבור משבר אישי כדי לגלות מה חשוב לנו בחיים. במקרה שלי המשבר היה אוכל. הבנתי שלמרכיבים שונים בתזונה יש השפעה שונה על יכולת הקשב, ההתנהגות וההרגשה של ילדי. לעיתים קרובות תפיסות תזונתיות שגויות או פשוט התעלמות מחשיבות האוכל גורמים לתסמינים שונים, למשל להפרעות קשב. האם יתכן שמה שאנחנו מחשיבים כאוכל מזיק עשוי להיות מזון חיוני למוח? האם לחילופין, יתכן שאוכל מסוים שהחשבנו כבריאותי הוא למעשה מזיק? בהרצאה זו נסביר בקצרה את המנגנון התזונתי של המוח ולפיכך נחשוב מה כדאי לאכול יותר ומה פחות, ומדוע זהו נדבך חשוב בטיפול.
להרצאתו של גיא בן צבי ביוטיוב נא ללחוץ

אסף פסטינגר, דיאטן קליני וספורט (R.D), בוגר תואר שני במדעי התזונה (M.Sc) והבעלים של סטודיוMotion Community
הרצאה מעוררת השראה של אסף פסטינגר, שהיה "ילד בעייתי" עם הפרעת קשב חמורה ודיסלקציה, שיספר על הדרך שלו להצלחה ועל המחקר על ספורט והפרעת קשב. האם פעילות גופנית יכולה להקל על תסמינים של הפרעות קשב? האם יש השפעה לפעילות גופנית חד פעמית? מהו סוג האימון היעיל ביותר לפני פגישה או מבחן? האם קיימים תרגילים שמומלץ לבצע? בהרצאה זו נבין את המנגנונים הפיזיולוגים המושפעים מפעילות גופנית ומה חשיבותה.
להרצאתו של אסף פסטינגר ביוטיוב נא ללחוץ

ד"ר זיוה שגיא, דוקטור לפסיכולוגיה, מאמנת אישית לקשב וריכוז, מרצה בטכניון ומכשירה מאמנים אישיים עם התמחות בהפרעות קשב וריכוז
תבניות של חשיבה שלילית ורגשות לא נעימים הם גורמים המלווים הפרעת קשב ביחסי גומלין הדוקים. בהרצאה זו נדבר על הקשר בין העולם הרגשי לבין הפרעת הקשב ועל הדרכים להתערב ולטפל בקשר הזה. טיפול רגשי ואימון הם כלים בסיסיים הפועלים במישור הרגשי והפיזיולוגי על ידי שינוי דפוסי חשיבה. בהרצאה זו נבין מה החשיבות של אימון וטיפול רגשי ואיזה כלים פשוטים זמינים לנו.
להרצאתה של ד"ר זיוה שגיא ביוטיוב נא ללחוץ

תודה לשי גולדן, סופר, עיתונאי ואיש טלוויזיה שאכפת לו.
על ההנחייה, על השיתופים האישיים ועל ההשראה.
לדבריו של שי גולדן ביוטיוב לחצו כאן

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם