ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > אומגה 3 ומחלות שונות ההשפעה האפשרית של אומגה 3 על חולות אנדומטריוזיס 
0
13/01/2021 | 

ההשפעה האפשרית של אומגה 3 על חולות אנדומטריוזיס

להלן תקציר של עבודת גמר לימודי נטורופתיה (2016) של הנטורופתית ספיר גנסין. תודה רבה לספיר גנסין על השיתוף והעבודה המעמיקה. התקציר שלהלן מייצג סקירה של עבודתה כפי שנעשתה ע"י צוות אומגה 3 גליל.

הקדמה:

אנדומטריוזיס היא מחלה גניקולוגית אשר משפיעה על כ- 11-15% אחוזים מהנשים. היא נוצרת מהופעת נגעים של תאי רירית רחם מחוץ לרחם באיברים באזור האגן והבטן, שאינם מקומם הטבעי, אשר מגיבים להורמוני המחזור הנשי ולכן מדממים גם הם בזמן הוסת. דימום פנימי זה מוביל בסופו של דבר לדלקות והיצמדות של רקמות ואיברים. אלה מתבטאים בתופעות כגון אי-פיריון, חסימת מעיים וכאבי אגן חזקים עד כדי עילפון. אומגה 3 אחראית על תהליך הורמונלי שלם אשר ממתן תהליכי דלקת, מסייע לתפקוד מערכת החיסון ומונע היצמדות טסיות דם. מכאן הפוטנציאל של אומגה 3 להפחית את רמות הדלקתיות ואת כמות נגעי האנדומטריוזיס, לשכך כאבים, להפחית היצמדויות ולשפר פוריות. עבודת סקירה זו, של הנטורופתית ספיר גנסין, מראה כיצד צריכה של אומגה 3 מקדמת תגובה חיסונית בריאה יותר אשר בכוחה להעלים את הנגעים החוץ רחמיים.

הבעיה באנדומטריוזיס היא לא בהגעת התאים אל מחוץ לרחם, אלא שהמערכת החיסונית מאפשרת להם להישאר שם. תגובה חיסונית תקינה הייתה אמורה להעלים תאים אלו באמצעות מנגנונים שונים.
עבודת סקירה זו, של הנטורופתית ספיר גנסין, מראה כיצד צריכה של אומגה 3 מקדמת תגובה חיסונית בריאה יותר.
לדבריה: "אני רואה פוטנציאל רב בשיפור המצב הבריאותי של חולות אנדומטריוזיס על ידי תיסוף של אומגה 3. כמובן שתהליך ריפוי אמיתי צריך לכלול גם תזונה בריאה המשלבת כמויות נכבדות של ויטמינים, מינרלים וכל אבות המזון".

למסמך המלא לחץ כאן

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם