ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > ת עותק מחקר חדש: רמה נמוכה של אומגה 3 בדם מאיצה את הזדקנות המוח בגילאים מבוגרים 
0
10/11/2022 | 

מחקר חדש: רמה נמוכה של אומגה 3 בדם מאיצה את הזדקנות המוח בגילאים מבוגרים

Satizabal, Claudia L et al. “Association of Red Blood Cell Omega-3 Fatty Acids With MRI Markers and Cognitive Function in Midlife: The Framingham Heart Study.” Neurology, 5 Oct. 2022

מחקר חדש שהתפרסם ב 6 באוקטובר 2022 במגזין הנודע neurology (נוירולוגיה) מצא כי החל מגיל העמידה אנשים בריאים בעלי אינדקס אומגה 3 נמוך סבלו מהצטמקות של המוח, ביחוד בהיפוקמפוס האחראי על חשיבה וקוגניציה. בנוסף על הירידה בנפח המוח גם מבחני אינטליגנציה הראו ירידה משמעותית בביצועים הקוגניטיביים יחסית לאנשים עם אינדקס אומגה 3 גבוה.
המחקר נערך במסגרת אוכלוסיית מחקר פרמינגהם העוקבת אחרי אוכלוסייה קבועה של אלפי אנשים במשך עשרות שנים. המחקר הנוכחי עקב אחרי האוכלוסייה במהלך 15 שנה.
החוקרים ציינו כי מחקרי אוכלוסייה (אפידמיים) וגם מחקרי התערבות (תיסוף אומגה 3) מראים כי תיסוף אומגה 3 הוא דרך יעילה למניעת הזדקנות המוח והדרדרות קוגניטיבית וכי כדאי לשמור על אינדקס אומגה 3 החל מגיל העמידה (באזור גיל 45) כלומר לפני הגיל בו בדרך כלל מבחינים בדמנציה והתדרדרות קוגניטיבית.

התוצאות מצביעות על כך שריכוז גבוה יותר של חומצות שומן אומגה 3 EPAּ+DHA (אינדקס אומגה 3 גבוה) קשור למבנה מוחי טוב יותר ולתפקוד קוגניטיבי אצל אנשים בגיל העמידה ללא דמנציה קלינית. במילים שלנו- מבוגרים בעלי אינדקס אומגה 3 נמוך (מחסור באומגה 3) נמצאים בסיכון להזדקנות מהירה יותר של המוח לעומת מבוגרים עם אינדקס אומגה 3 גבוה.
ד"ר וויליאם האריס – אחד ממחברי המחקר, נשיא המכון לחקר חומצות שומן (FARI) ואחד ממפתחי שיטת אינדקס אומגה 3 – אומר כי תוצאות מחקר זה מצביעות על כך שהתערבות מוקדמת ושמירה על אינדקס אומגה 3 אופטימלי (8% ומעלה) יכולות לשחק תפקיד חשוב במניעת ירידה קוגניטיבית, כמו גם דמנציה ואלצהיימר בטווח הארוך.

מקורות:

neurology

nutraceuticalsworld

 

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם