ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > אומגה 3 ומחלות שונות > טרשת נפוצה טרשת נפוצה ואומגה 3 גליל 
2
06/10/2013 | 

טרשת נפוצה ואומגה 3 גליל

אופיר כהן. נכה צה"ל ומזה 11 שנה לוקה/חולה בטרשת נפוצה. לאתר אומגה 3 גליל הוא הגיע "במקרה". צירוף של שינוי מהותי בתזונה עם צריכה אינטנסיבית של אומגה 3 (בדגש על אומגה 3 שמוחזקת בקירור) הביא לנסיגה מאוד מאוד משמעותית של המחלה
היכנסו כדי לקרוא את המסע של אופיר

 

שלום גיא
מצטער שלא שלחתי בדרך המקובלת. פשוט לא הצלחתי לעבור את קוד האבטחה משום מה. אז אני שולח לכאן תחליט להשתמש במכתב לפי שיקולך:
שמי אופיר כהן. אני נכה צה"ל ומזה 11 שנה אני לוקה/חולה (הסמנטיקה לא מעניינת אותי) -MS טרשת נפוצה. לאתר שלכם הגעתי במקרה. מקריות שעבורי לפחות, מוכיחה שאין מקריות. אם לתאר את זה במדויק "נכנסתי ונדלקתי". זה לא שאני מאמין לגיא בהכול, אבל ההיגיון של גיא ותזונת אומגה פשוט מנצח מבחינתי. אבל יותר חשוב – זה עובד!
בשנה הקודמת (2011) סבלתי מממוצע התקפים נוראיים של טרשת נפוצה, כ-2-4 לחודש (בחודשי הקיץ 4 בחודש ובחודשי החורף 2 בחודש) . מאז החלטתי לשנות תזונה, עברתי לתזונה עתירת שומן, הרבה ירקות, מעט פירות, מעט סוכרים ופחמימות, משתדל לא לגעת בשמנים מזרעים. אם כבר שמנים צמחיים אז שמן קוקוס – שהוא שמן רווי ולכן לדעתי הטוב ביותר. אבל גם שמן זית/אבוקדו – חד בלתי רוויים זה בסדר מבחינתי. הקפדתי לצרוך אומגה 3 – שמן דגים!, והרבה שומן מהחי וכולסטרול. כמות ההתקפים "פחתה"! וכשאני אומר פחתה אני מתכוון לכך שאני מסיים בקרוב את שנת 2012 עם התקף בודד בלבד כך ש"פחתה" זה לגמרי לשון המעטה.
מלבד זאת ערכתי בדיקות מקיפות, לפני ואחרי שינוי התזונה. היה לי מחסור בהרבה פרמטרים מרכזיים וחשובים. בתזונה לא עשיתי חישובים של החסרים, השארתי לגוף לחשב אותם, וזה עבד, עכשיו הכל מדוייק. את העובדה ששומן הוא יותר טעים הבנתי כבר מזמן. אבל עכשיו הבנתי שהוא גם יותר "בריא" (לפחות צריכים אותו יותר). אני מודה לגיא שגם חיבר אותי לצורך בהגדלה משמעותית של מלאי הויטמין D שלי. חשוב ממש וכנראה שגם זה שהוספתי ויטמין D בצורה משמעותית, עזר.
אחרי שנים סוף-סוף הבנתי מה זו אומגה 3 נכונה (לא מבחינה כימית !- את זה ידעתי גם קודם). שנים אני לוקח אומגה 3 שמן דגים ולא הבנתי "למה זה לא עובד". אבל אחרי שהתעמקתי – הבנתי. השמן שצרכתי קודם, לא נשמר בקרור והיה כבר מחומצן ולכן לא יכול היה לספק את התוצאה הרצויה. כמובן שמרמה מסויימת של צריכה צריך לוודא גם שלא יתחמצן בתוך הגוף (הרבה ירקות וגם מעט אנטי מחמצנים). אבל הדבר הכי חשוב שקיבלתי כאן הוא המודעות לתזונה.
מי מכם שמתמודד עם טרשת נפוצה ורוצה להתייעץ אשמח לעזור את הפרטים שלי ניתן לקבל מאומגה 3 גליל
אופיר

2 תגובות

  1. שירה הגיב:

    שבוע טוב
    שמי שירה בת 42 חולה בטרשת מגיל 20 מיותר לספר שהמחלה הזו מתקדת…אשמח לקבל מידע רלוונטי בתחום…
    תודה רבה
    שירה.

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם