ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > אומגה 3 ומחלות שונות > עור חשיבות אומגה 3 לבריאות העור 
0
23/11/2021 | 

חשיבות אומגה 3 לבריאות העור

המאמר נכתב ע"י דוד פרלה מומחה לטיפול טבעי ברפואה סינית במחלות עור

אומגה 3 היא תרכובת של חומצות שומן החיוניות מאוד לפעילות התקינה של הגוף. על אף החיוניות של חומצות השומן הללו, הגוף אינו יודע לייצר אותן בעצמו ואנו מקבלים אותן דרך המזון. על היתרונות הרבים של אומגה 3 לגוף ניתן לספר בהרחבה, והם כוללים הפחתה בסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם, הפחתה של רמות השומנים בדם, הפחתה בכולסטרול הרע והעלאת כולסטרול טוב, הפחתה בקרישיות הדם ועוד. האומגה 3 גם ידוע כבריא מאוד למוח. בכל הנוגע לבריאות העור, גולת הכותרת של חומצות השומן של אומגה 3 נעוצה בעובדה שהן בעלות השפעה אנטי-דלקתית.

על הקשר בין אומגה 3 למחלות עור

העור שלנו בנוי מתאים שקצב התחלופה שלהם גבוה. מיליוני תאים מתים ביום ואת מקומם תופסים תאים חדשים. חומצות השומן מסוג אומגה 3 מעורבים בתהליכים בתא, כך שמחסור בהן עלול להוביל לפגיעה בעור, בעיקר בדמות עור יבש ובעל קשקשים. בנוסף, היתרון המרכזי של אומגה 3 בהקשר למחלות עור בא לידי ביטוי בהשפעתה האנטי-דלקתית. השפעה זו מסייעת להקלה במגוון רחב של מחלות המערבות תהליכי דלקת כגון: אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, אקזמה, סבוריאה, אקנה, ופוליקוליטיס. הקשר בין התזונה לבריאות העור הוא קשר ידוע ומוכח במחקרים, והיות שהמקור הבלעדי לאומגה 3 הוא במזון – ללא ספק הקשר בין התזונה לבריאות העור בא לידי ביטוי ביתר שאת.

הדרכים הטבעיות לצרוך אומגה 3

כאמור, הגוף אינו יודע לייצר אומגה 3, ומחסור בחומצות השומן החיוניות הללו יובילו לתסמינים לא קלים: פגיעה בגדילה, ירידה ביכולת ההתכווצות של הלב, ירידה בפוריות, פגיעה במערכת החיסון, התייבשות וקשקשת העור, אקזמה, נשירת שיער ועוד. הדרך הטבעית והבריאה ביותר להזין את הגוף באומגה 3 היא באמצעות המזון. לפניכם 3 קבוצות המזון הטובות ביותר לצריכת חומצות השומן:

  • דגים ופירות ים – דגים ופירות ים הם המזון האולטימטיבי כדי לספק לגוף אומגה 3, בפרט דגים שמנים כדוגמת סרדינים וסלמון. מעבר לעובדה שהם שופעים בחומצות שומן חיוניות, הם בריאים מאוד לגוף. ההמלצה הרווחת היא לאכול מנת דג כ-3 פעמים בשבוע.
  • ביצים המועשרות באומגה 3 – בניגוד לנהוג לחשוב, ביצים נחשבות למזון בריא, כל עוד הן נאכלות במשורה. ישנן ביצים המועשרות באומגה 3. אמנם עלותם גבוהה יותר, אך לא גבוהה יותר ממנת דג 3 פעמים בשבוע. אם אתם נוהגים לאכול בימים במרבית ימות השבוע, מומלץ לעבור לצריכה של ביצים מועשרות באומגה 3. השינוי יורגש במהרה
  • זרעי פשתן / זרעי צ'יה / אגוזים – זרעי פשתן וזרעי צ'יה מוכרים לנו בעיקר מעולם השייקים והיוגורטים, ואילו האגוזים מהווים לרוב נשנוש. בגלל שאומגה 3 נמצאת בעיקר במקורות מזון מן החי, עבור צמחונים או טבעונים מומלץ לצרוך אגוזים וזרעים, שבכל אופן נחשבים לבריאים מאוד.
  • תוספי תזונה – למי שלא מצליח לשלב תזונה עשירה באומגה שלוש לאורך זמן מומלץ לשלב תוספי אומגה שלוש איכותיים דוגמת אומגה גליל המגיעים בקפסולות ונשמרות בקירור .מנסיוני במגוון גדול של בעיות עור דלקתיות ישנה השפעה מצוינת לשילוב אומגה שלוש גליל לזרוז תהליך ההחלמה .
  • להלן סיפור מקרה ממרפאתי על טיפול באטופיק דרמטיטיס שכלל שילוב של אומגה שלוש גליל בטיפול במקביל לטיפול ברפואה סינית שכלל צמחי מרפא משחות וטיפולי דיקור :
  • א' [שם שמור במערכת] מטופלת בשנות השבעים לחייה היגיע למרפאה כשהיא סובלת ממצב חמור של אטופיק דרמטיטיס בפנים ובידיים ,לדבריה היא סובלת מהמחלה כבר מספר שנים אך בחודשים האחרונים חלה החרפה קיצונית ,הגרד חזק מאוד ומפריע גם לשינה   והיובש הקיצוני בעור גרם לה לחתכים בידיים. ,משחות סטרואדיות בהם השתמשה הרבה בעבר והיו מקלות  כבר אינם עוזרות לה ,המצב החמור גורם למתח רב  שפוגע מאוד באיכות חייה.

בתמונה – אטופיק דרמטיטיס לפני(תמונה ימנית) אחרי(תמונה שמאלית).

  • באבחון של רפואה סינית היא סבלה מהתקף של חום ורעילות שעלה לעור וגרם למצב דלקתי חמור המלווה ביובש עז וגרד,על רקע של חוסר ביין וחום מדומה האופייני לגיל מבוגר בנשים.חוסר ביין [ נוזלים ודם המספקים הזנה ולחות לעור ] מקצין את מצבי היובש שניתן לראות באטופיק דרמטיטיס.הטיפול שא' קיבלה כלל אומגה שלוש של גליל במינון של פעמיים ביום 2 כדורים כל פעם [ארבע ביום], בחודשיים הראשונים ואח"כ ירידה לפעם ביום 2 כדורים, לאורך מספר חודשים למניעה.במקביל ללקיחת אומגה שלוש להפחתת הדלקתיות בעור ניתנו גם צמחי מרפא סיניים שהותאמו לה באופן אישי לחיזוק היין וניקוי חום ורעילות מהעור ,משחות טבעיות שינוי תזונתי וסדרת טיפולי דיקור . כל אלה הביאו בתוך כחודשיים להקלה משמעותית-הפחתה בגרד  ושיפור ניכר במצב העור .

 

למעבר לעמוד המטפל של דוד פרלה – לחץ כאן

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם