ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
05/07/2022 | 

השפעת אומגה 3 על לחץ דם

מטא אנליזה (סקירת מחקרים) חדשה פורסמה ב Journal of the American Heart Association* ובה נסקרו שורה ארוכה של מחקרים בתחום בריאות הלב, אשר בחנו את השפעת אומגה 3 על לחץ דם. 
על אף שכבר הוכח בעבר כי אומגה 3 בעלת השפעה מפחיתת לחץ דם, סקירה זו נערכה כדי להבהיר את המינונים של אומגה 3 (EPA ו DHA בעיקר) על מצב לחץ הדם.

להלן תרגום עיקרי מסקנות מחקר זה, בצירוף ביאורים מטעם אומגה גליל:
 
תיסוף של 2-3 גרם אומגה 3 מסוג EPA+DHA עשוי להיות גורם מונע ללחץ דם באנשים בריאים. הסבר ב"שפת העם": המינוח "מונע לחץ דם" נקרא בשפת העם לרוב "מוריד לחץ דם", ו 2-3 גרם אומגה 3 מסוג EPA+DHA הינם שווי ערך לכ 4-5 קפסולות של אומגה 3 גליל.
 
מינון של עד 10 גרם עבור חולי לב עם לחץ דם גבוה, עשוי לסייע אף עוד יותר בהורדת לחץ הדם. הערת אומגה גליל: ייתכן שממצא זה מסביר את הטענה שלנו שאומגה 3 עוזר למי שחסר- כלומר מי שסבל ממחסור חמור באומגה 3 גם נטה ללחץ דם גבוה במיוחד, ולכן גם נדרש מינון אומגה 3 גבוה במיוחד על מנת להשלים את החסר ולהפחית את השפעת החסר. 
 
EPA יעיל יותר מ DHA בהורדת לחץ דם. הערת אומגה גליל: ל EPA יש תפקוד שונה משל DHA אשר גורם לכך שמחסור ב EPA נוצר מהר יותר ממחסור ב DHA. בנוסף במחקרים אשר בחנו השפעה של אומגה 3 על בריאות הלב, נמצא כי ל-EPA יש תפקיד חשוב בשיפור בריאות הלב. מסיבה זו אנו מקפידים כי תוסף האומגה 3 שלנו יכיל כמות גבוהה של EPA לעומת DHA.
 
אתילאסטר יעיל יותר מטריגליצריד בהורדת לחץ דם. הערת אומגה גליל: סעיף זה מדבר על תכונה צורנית של מוצרי אומגה 3. בשוק ובעולם המחקר של אומגה 3 ישנו דיון רב שנים על היעילות של שתי הצורות אתילאסטר וטריגליצריד. פעם נוספת סקירת מחקרים מוכיחה כי אתילאסטר הינו צורה יעילה של אומגה 3. אומגה 3 גליל היא מסוג אתילאסטר.
 
שימוש ארוך טווח (מעל 12 שבועות) מוריד יותר את לחץ הדם לעומת שימוש קצר מועד. הערת אומגה גליל: תוסף תזונה אומגה 3 כשמו כן הוא- תוסף תזונה- ולא תרופה. תוסף תזונה נועד למלא מחסורים תזונתיים שנוצרים בגוף ומקשים על תפקודו התקין, וזאת בניגוד לתרופה שעל פי רוב מטרתה לתקן ליקוי תפקודי שלא על בסיס תזונתי. מילוי המצבורים התזונתיים והחזרת הגוף להומאוסטזיס הינו תהליך הדרגתי ועמוק הדורש זמן. 
 
* J Am Heart Assoc. 2022;11:e025071. DOI: 10.1161/JAHA.121.025071
 
 
 
גילוי נאות: כל הנאמר ניתן על ידי אומגה גליל נאמר על פי ניסיוננו ומיטב הבנתנו בלבד. אין באמור משום הנחיה לטיפול ואין הוא מחליף התייעצות עם רופא ואין בו המלצות או הנחיות של רופא. כל העושה שימוש בנאמר כאן, לגבי עצמו או אחרים, עושה זאת על אחריותו האישית בלבד.

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם