ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
0
14/11/2013 | 

תזונה אומגה 3 ואוטיזם

בשלושים השנים האחרונות, ועוד יותר מכך ב15 השנים האחרונות חלה עליה דרמטית בכמות הסובלים ממגוון של תסמונות נוירופסיכיאטריות (נ"פ), ביניהן הספקטרום האוטיסטי, סינדרום טורט, ADHD , OCD ועוד. בארה"ב ובריטניה כבר יש הכרה ממסדית לכך שיש מגפת אוטיזם The Autism Explosion החל מסוף שנות ה80.
באופן מקרי, או לא מקרי כפי שהמאמר ינסה להציג, חלה עליה מקבילה במגוון של מחלות כגון מחלות לב, השמנת יתר, סכרת ומחלות אוטואימוניות רבות.

מספר הסובלים וקצב העליה האקספוננציאלי של מספרם, שולל את האפשרות כי מרכיב גנטי הוא המרכיב הדומיננטי בעליית התחלואה. די להסתכל על שני תאומים זהים (מונוזיגוטיים), האחד אוטיסט בתפקוד נמוך והשני אוטיסט בתפקוד גבוה או נורמלי לחלוטין, כדי להבין שהמרכיב הגנטי במידה והוא קיים הוא משני למרכיבי הסביבה. למעשה מחקרים חדשים מראים כי המרכיב הגנטי למרות שהוא קיים הוא איננו תנאי מספיק כל עוד הגן איננו משופעל.[1]. שפעול גנים בצורה דיפרנציאלית אצל אנשים שונים, לא כל שכן אצל תאומים זהים, הוא תוצאה של גורמי סביבה.

הסביבה בהגדרתה הרחבה ביותר היא כל גורם חיצוני הבא במגע עם הגוף.
במסגרת זו ניתן לכלול כמובן את המזון והמשקה אך גם גורמים נוספים כגון האויר שאנו נושמים, תוספים כימיקלים החודרים או מוחדרים למזון, קרינה מסוגים שונים ואפילו גירויים סנסוריים שונים כמו תמונות, צבע, צליל, מגע חום וקור.
הרפואה המודרנית המערבית מנסה לטפל במחלות ולרפא אותן. הדבר משול למכונית אשר סובלת מיותר ויותר קלקולים ולכן נזקקת ליותר ויותר טיפולים במוסך.

המאמר שואל- למה המכונית מתקלקלת בכלל? למה לעסוק בתיקון של דברים מקולקלים?
המאמר מרחיב ושואל למה יש עליה כל כך דרמטית בכמות הקלקולים, כלומר בכמות המחלות והחולים?
המאמר יטען שהתזונה המערבית היא הגורם לקלקולים הרבים והיא הסיבה המרכזית לכך שכמות החולים וכמות התרופות והטיפולים נמצאת בעליה כה דרמטית.

באופן יותר ספציפי נעסוק בהרכב חומרי הגלם של התזונה המערבית וכיצד חומרי גלם אלו- סוכר, דגנים, תירס אורז ותפוחי אדמה, ביחד עם כמה דוגמות מושרשות ומוטעות כגון "שומן הוא רע" הביאו לקטסטרופה הבריאותית שאנו נמצאים בשיאה.

המאמר יסביר כיצד הרכב הרקמות בגופנו משתנה על פי התזונה ובאופן יותר ספציפי יתמקד בתפקידן של חומצות השומן בקרום התא.

בהקשר לספקטרום האוטיסטי המאמר יטען כי הרכב דופן התאים ברקמות השונות בגוף משפיע ישירות על התפתחות התסמונות במספר מסלולים ויציע דרכים תזונתיות למניעה וטיפול של תסמונות הספקטרום האוטיסטי.

יותר מכך המאמר ינסה להסביר כיצד הרכב הרקמות בתזונה המערבית גורם לגוף להיות יותר רגיש למספר גורמים מוכרים לאוטיזם כגון חשיפה לכספית, חשיפה לחיסונים, חשיפה לחלבונים מסוימים כגון גלוטן וקזאין, וכיצד הרכב הרקמות במעיים עלול לגרום לבעיות כגון המעי הדולף אשר גם היא מוזכרת כסיבה לאוטיזם במקרים מסוימים. המאמר יטען כי מניעת החשיפה לגורמים (כמו למשל מניעת חיסונים, דיאטות ללא גלוטן וקזאין, מניעת חשיפה סביבתית למתכות כבדות וכו’) אלו עשויה להועיל במידה מסוימת, אך מניעת הרגישות לאותם גורמים חשובה לא פחות ואולי הרבה יותר.

למאמר: גיא בן צבי שיפור ומניעה של תסמונות הספקטרום האוטיסטי בעזרת תזונה ואומגה 3

תזונה פונקציונלית ואומגה 3 לילדים בספקטרום האוטיסטי 
הרצאה מאת גיא בן צבי שניתנה בכנס החוג לריפוי בעיסוק אוניברסיטת תל אביב 2009

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם