ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > מגזין הורים וילדים – כתבות של גיא בן צבי מחלת המדידה – אדם אחד נגד הממסד הרפואי – כתבה בהורים וילדים 
0
15/10/2017 | 

מחלת המדידה – אדם אחד נגד הממסד הרפואי – כתבה בהורים וילדים

כתבה שפורסמה ב 8.10 במדור של גיא בן צבי.
בטור מעורר מחלוקת גיא בן צבי ינסה לגרום לכם ללכת לרופא רק כשאתם חולים ולא כשאתם בריאים. למעשה, הוא נגד רפואה מונעת. הוא מתנגד לבדיקות יתר ובעד אורך חיים יותר בריא מבחינה תזונתית. קבלו דעה קצת שונה ממה שאולי אתם רגילים לשמוע. נושא הממשק בין מערכת הרפואה המערבית לאדם המערבי הביא אותי למסקנה שהאנושות סובלת מרפואת יתר בכל תחומי החיים.

הבעיה מתחילה בכך שאנחנו נבדקים יותר מדי. ישנה מערכת שלמה הדוחפת אותנו לבצע בדיקות החל מילדות ואולי עדיין ברחם. אדם מערבי ממוצע עבור מאות בדיקות במהלך חייו שבהן נבדקים אלפי פרמטרים ומדדים. למשל:

בהריון- מה גודל העובר? כמה אצבעות יש לו? איזה פגמים גנטיים יש לו? כל שנה נוספות בדיקות. האם יש בכך תועלת? מספר הילדים הנולדים עם בעיות התפתחות לא יורד בפועל. למעשה, מספר הילדים הנולדים או מתפתחים לאוטיזם והפרעות קשב רק עולה כל הזמן. אז במה מועילות אין סוף הבדיקות המוקדמות הללו? בכמה הן כבר מקטינות את שכיחות המומים המולדים? ומה לגבי הלחץ האין סופי שנגרם לאם במהלך כל הסקירות והבדיקות הללו? וההוצאה הכספית? הבדיקות מניעות את גלגלי הכלכלה.

בינקות- מה קצב הגדילה של הילד? באיזה אחוזון הילד? מתי הוא יושב, מתי הוא הולך, מתי מדבר? האם כל הבדיקות הללו אכן נחוצות? הרי אם נוצר עיכוב משמעותי האמא כבר יודעת, או הסבתא. ואם יש משהו חמור כמו עיכוב צמיחה המחייב התערבות רפואית יש מספיק זמן להתערבות רפואית, בדיקות ברור וטיפול תרופתי או הורמונלי.

להמשך הקריאה נא ללחוץ

מחלת המדידה מחלת המדידה1

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם