ברוכים הבאים למרכז המידע
לחיפוש בטקסט חופשי במרכז המידע הקלידו מילות חיפוש בתיבה
מרכז המידע  > נושאים חמים "הטיקים הם לא רצוניים": החיים עם מחלת טורט – כתבה במוסף בריאות ב Ynet 
0
27/09/2017 | 

"הטיקים הם לא רצוניים": החיים עם מחלת טורט – כתבה במוסף בריאות ב Ynet

כמשפחה שחוותה זאת מקרוב, אנחנו מעריכים את האומץ והחשיפה ומאחלים לעודד ומשפחתו בריאות שלמה:

עודד בן ה-15 ספג בילדותו עלבונות צורבים על רקע תסמונת הטורט ממנה הוא סובל. את הלעג והאכזריות הוא הפך לספר שבאמצעותו הוא מקווה לעורר מודעות להפרעה. "רוב הסביבה לועגת, מרחמת או מצפה ממני להתאמץ. הטיקים הם דבר לא רצוני. ילדים מחקים אותי, מורות מבקשות ממני להיות בשקט במבחנים. הכתיבה היא הדרך שלי להתמודד"
איתי עמיקם פורסם: 25.09.17 , 09:03

עודד בלייברג בן ה-15 מרעננה לוקה בתסמונת טורט. בצעד אמיץ ומעורר השראה הוציא לאחרונה הנער ספר בו הוא מספר בפתיחות על חוויותיו בצל התסמונת.
"המודעות לטורט בציבור היא מאוד נמוכה", מסביר עודד שאובחן כלוקה בתסמונת בגיל 10, "רוב הסביבה לועגת, מרחמת או מצפה מבעל הטורט להתאמץ, בזמן שהטיקים הם דבר לא רצוני. ילדים בגילי מחקים אותי ומורות מבקשות ממני להיות בשקט בזמן מבחנים. הכתיבה היא הדרך שלי להתמודד".
טורט הינה הפרעה הגורמת לטיקים מוטוריים – תנועות או קולות לא רצוניים.
הנער, שלומד בכיתת מחוננים במגמת הסייבר, מתאר כי הכתיבה היוותה עבורו דרך להתמודד עם התגובות האכזריות של הסביבה: "הדף מקבל הכל. הוא לא שופט אותך. קל לי יותר להעלות את התחושות והחוויות שלי על הדף מאשר לדבר עם מישהו. אחרי שהצטברו אצלי הרבה סיפורים החלטתי לאגד את כולם לספר".
לספר שלו קרא עודד בשם "אני והאנטנה שלי". הוא מסביר את הבחירה באומרו כי "אנשים שיש להם טורט הם אנשים מאוד רגישים לסביבה. הלוקים בתסמונת מגיבים למה שקורה סביבם. אם אני עושה מבחן בכיתה לחוצה, למשל, יהיו לי יותר טיקים. מצד שני אנטנה זה דבר בולט".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5016148,00.html

אהבתם את הפוסט? נשמח לשמוע אתכם